جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ | Friday, 3 May , 2024
پ
مدیر کل اورژانس استان گیلان:

اورژانس شبانه روزی پاسخگوی مردم است

اورژانس شبانه روزی پاسخگوی مردم است
اورژانس شبانه روزی پاسخگوی مردم است
دکتر جمشید محمدی با اشاره به نقش واهمیت کار اورژانس گفت: در حال حاضر ۷۸ پایگاه اورژانس بطور شبانه روزی با آمبولانس و پرسنل از طریق امداد هوایی ، زمینی ،امبولانس موتوری و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس شبانه روزی آماده خدمت گذاری به مردم است.

گیرا آنلاین_ دکتر جمشید محمدی مدیرکل اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان در گفت وگویی با خبرنگاران ضمن برشمردن تلاشهای شبانه روزی مجموعه اورژانس افزود: اورژانس یعنی فوریت بسیار مهم و بدون فوت وقت است و یک زمان طلایی دارد.

زمان طلایی
وی اضافه کرد: زمان طلایی در اورژانس پیش بیمارستانی نقش حیاتی دارد اگر زمان طلایی از دست برود می تواند خسارت بسیار سنگینی به بار آورد چون در اورژانس فوریت های پزشکی معنی و مفهوم فوریت برای نجات جان یک انسان است و کار اورژانس برای حیات یک فرد است که هیچ چیزی بالاتر از نجات جان یک انسان نیست

وی گفت: لحظه لحظه گذر زمان و ثانیه ها برای نجات جان یک انسان حیاتی است بطوریکه ثانیه ها به اندازه ساعت ها می گذرد اگر اورژانس بعد از ۳ دقیقه در محل مورد نظر حضور پیدا کند برای همراهان هر ثانیه به اندازه یک ساعت تلقی می شود.

وی یادآور شد: بنابراین وظیفه ما بسیار سنگین است باید در رسیدگی به مصدوم و رسیدن به محل حادثه به سرعت با حساسیت وبا وجدان کاری بالاتر وارد عمل شویم چون حیات و ممات یک انسان ، یک هموطن در گرو به موقع رسیدن و انجام اقدامات با کیفیت همکاران اورژانس است.

۱۱۵ پل ارتباطی شبانه روزی
وی در مورد راه ارتباطی مردم با اورژانس گفت: مجموعه اورژانس گیلان دارای پرسنل و نیروهای ارزشمندی است که به صورت شبانه روزی از طریق تماس با ۱۱۵ برای خدمت رسانی آماده هستند.

وی افزود:در هر نقطه‌ای از استان گیلان از آستارا تا چابکسر از دورترین تا نزدیک ترین نقطه استان اکیپ‌های اورژانس برای انجام فوریت های پزشکی و کمک های درمانی و فوریتی در محل مورد نظر حضور می یابند و اقدامات لازم را انجام می دهند.

چگونگی روند درمانی
وی با برشمردن چگونگی روند درمانی در محل حادثه اضافه کرد: براساس تشخیص کادر اعزامی به محل اقدامات یا خدمات لازم در حد سرپایی و درمان در محل بنا به شرایط فرد مصدوم یا بیمارانجام می شود ویا با تشخیص پزشک مستقر در مرکز شبانه روزی اورژانس تعیین می شود که فرد مصدوم یا بیمار به مراکز درمانی دولتی انتقال داده شود.

انتقال مصدومین و مجروحین به مراکز دولتی
وی یادآورشد: اورژانس وظیفه دارد که مصدوم یا بیمار را به مراکز درمانی دولتی منتقل کنددر شرایط خاص اگر حیات بیمار یا مصدوم در خطر باشد و یک بیمارستان نزدیک به محل حادثه باشد با تشخیص پزشک در مرکز هدایت کنترل ماموریت و یا در شرایطی که حیات بیمار در خطر باشد به بیمارستان خصوصی انتقال می‌یابد و در اصل نجات جان بیمار یا مصدوم در اولویت است.

حضور همکاران اورژانس
دکتر محمدی با اشاره به زمان حضور همکاران اورژانس برای خدمت رسانی ، یادآور شد:در تصادفات جاده ای و شهری ، بیماری های حاد و اورژانسی که مخاطره ای برای شرایط طبیعی افراد محسوب می شود چه در منازل، محل کار یا محل زندگی بر اساس شرح وظایف ، مجموعه همکاران اورژانس حضور پیدا می کنند وبا ارائه خدمات پزشکی، استفاده از تجهیزات ،تزریق سرم وتامین دارو ، انتقال بیماران و مصدومین به مراکز درمانی دولتی ویا خصوصی به صورت رایگان انجام می شود.

رایگان و هزینه ای در یافت نمی شود
وی افزود: اورژانس تنها سازمانی هست که در قبال انجام خدمات لازم هزینه ای در یافت نمی کند و همه اقدامات رایگان است .

اصل نظارت
وی با مهم خواندن اصل نظارت افزود : با استفاده اصل نظارت مجددا عنوان می کنم که همه خدمات اورژانس از صفر تا صد رایگان است وازهم استانی های شریف و هموطنان عزیز در خواست می شود در مورد ، موارد خلاف در یافت وجه ، مراتب را از طریق ۱۱۵ به مرکز فوریتهای پزشکی اطلاع رسانی کنند تا تخلف مورد رسیدگی قرار گیرد وریشه کن شود.

توانمندی های اورژانس گیلان
دکتر جمشید محمدی در مورد توانمندی های اورژانس گیلان گفت: علاوه بر اورژانس آمبولانسی که مجموعه همکاران به صورت زمینی فعال هستند در حال حاضر در استان گیلان موتور آمبولانس در رشت فعال هست و با توجه شرایط ترافیکی شهر رشت در حال حاضر چند دستگاه موتور آمبولانس در این شهر فعال هست و قبل از رسیدن آمبولانس در محل حضور پیدا می کندو کارهای اولیه را انجام میدهد تا زمان طلایی سپری نشود.

امداد هوایی از طریق بالگردهای اورژانس
وی اضافه کرد: همچنین بااستفاده از بالگردها در امداد هوایی که یکی دیگر از امکانات اورژانس گیلان است با قراردادی که با یگان هوایی منعقد شده است پرسنل در ۲۴ساعت علاوه برانتقال بیمار یا مصدوم نسبت به انتقال عضو برای پیوند هم مشارکت داریم .

وی در پایان با توجه به شرایط سرد زمستانی از توان مضاعف مجموعه همکاران اورژانس برای خدمت رسانی خبر داد و یادآور شد: ۷۸ پایگاه اورژانس بطور شبانه روزی با آمبولانس و پرسنل از طریق امداد هوایی ، زمینی ،امبولانس موتوری و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس شبانه روزی آماده خدمت گذاری به مردم هستیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پیگیری تقاضاهای شهروندان در سامانه ۱۳۷ تا حصول نتیجه / تقدیر از کارکنان صادق و پُر تلاش شهرداری رشت/ اتمام پروژه هوشمند سازی تا پایان سال ۱۴۰۳ 13 اردیبهشت 1403
رئیس شورای اسلامی شهر رشت در کارگروه هوشمند سازی :

پیگیری تقاضاهای شهروندان در سامانه ۱۳۷ تا حصول نتیجه / تقدیر از کارکنان صادق و پُر تلاش شهرداری رشت/ اتمام پروژه هوشمند سازی تا پایان سال ۱۴۰۳

رئیس شورای اسلامي شهر رشت گفت: باید بازخورد راه اندازی سامانه های شفاف سازی و همچنین ثبت و پیگیری تقاضاهای شهروندان تا حصول نتیجه در سامانه ۱۳۷ قابل مشاهده باشد.

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری  13 اردیبهشت 1403
معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو 1403 خبر داد:

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری 

.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت :برگزاری مراسم روز کارگر برای کارگران خدوم شهرداری رشت 13 اردیبهشت 1403
اخبار گیلان

رئیس شورای اسلامی شهر رشت :برگزاری مراسم روز کارگر برای کارگران خدوم شهرداری رشت

رئیس شورای اسلامي شهر رشت گفت: به مناسبت روز کارگر مراسمی در خور شان کارگران خدوم و پرتلاش شهرداری رشت برگزار شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.