اهم اقدامات جمعیت هلال احمراستان گیلان در مراسم اربعین سال جاری
اهم اقدامات جمعیت هلال احمراستان گیلان در مراسم اربعین سال جاری
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: همزمان با آغاز مراسم بزرگ پیاده روی اربعین حسینی در کشور عراق، جمعیت هلال احمر در داخل و خارج از کشور، پا به پای زائران و با آمادگی کامل خدمت‌رسانی کرد.

گیرا آنلاین-به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان؛ سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان اقدامات این جمعیت در مراسم اربعین سال جاری را تشریح کرد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: با توجه به ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین حسینی پایگاه های امدادونجات ، مراکزعملیاتی و عوامل اجرایی حوزه امداد و نجات در حالت آماده باش قرارگرفتند.

غلامی با اشاره به تعداد تیم های عملیاتی افزود: در مراسم اربعین تعداد تیم های عملیاتی ۲۵ تیم وتعداد کل نیروهای عملیاتی ۱۴۸ نفر بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به تعداد افراد بهره مند شده از خدمات سرپایی این جمعیت، اظهار کرد: به تعداد ۳۸۸ نفر خدمات سرپایی و حضوری داده شده است که از این بین ۲ نفر توسط عوامل امدادی جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

غلامی به خودروهای به کارگیری شده در این عملیات ها اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۴ دستگاه خودروی آمبولانس و ۸ خودروی کمکدار در عملیات های مذکور بکارگیری شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان همچنین اظهار داشت: تعداد ۲۲ چادر جهت ارائه خدمات امدادی به مردم در نقاط تعبیه شده استان در ایام مذکور برپا شد.

غلامی از خدمات رسانی کارکنان و امدادگران جمعیت هلال احمر گیلان در درمانگاه نجف اشرف جهت خدمت رسانی به زائرین ایرانی در ایام اربعین خبر داد و افزود: همزمان با آغاز مراسم بزرگ پیاده روی اربعین حسینی در کشور عراق، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج از کشور، پا به پای زائران و با آمادگی کامل خدمت‌رسانی کرد، همچنین این جمعیت، با برنامه‌ریزی که از قبل انجام داده بود از ششم شهریور ماه سال جاری بخشی از تجهیزات و لجستیک خود اعم از آمبولانس‌ها و تریلی، خودروهای نجات و… را به کشور عراق اعزام و در آنجا مستقر کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان از بهرمندی هفتصد نفر از زائرین از موکب امام زاده هاشم خبر داد و گفت: خدماتی همچون ویزیت رایگان پزشک، توزیع دارو ، پایش فشار خون، تست قند و توزیع ماسک به زوار، در این موکب صورت گرفته است.

مدیرعامل هلال احمر گیلان ضمن اشاره به دیگر اقدامات این نهاد عام المنفعه در اربعین سال جاری اظهار داشت: برگزاری دوره آموزشی رابطین بهداشتی مواکب استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، همکاری با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و پوشش امدادی کاروان زیارتی کربلای معلی با عنوان عصر ظهور، برگزاری دوره آموزشی رابطین فرهنگی مواکب با همکاری مدیریت حوزه علمیه استان، اعزام یک دستگاه تریلی و یک دستگاه آمبولانس به مرز کرمانشاه، آموزش موکب داران در سطح شعب استان، تهیه و تامین اقلام بهداشتی، دارویی و غذایی استان به ارزش ششصد و هفتاد و دو میلیون ریال، توزیع ۱۲۰۰ بطری آب معدنی به موکب قافله عاشقی لوشان و … از دیگر اقدامات این جمعیت در ایام اربعین حسینی بوده است.