اهدای گواهینامه ۱۱ داور مسابقات قرآن در گیلان
اهدای گواهینامه ۱۱ داور مسابقات قرآن در گیلان
اوقاف گیلان

گیرا آنلاین-رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: گواهینامه ۱۱ داور گیلانی مسابقات قرآن اهدا شد.
محمد مهدی قربانیان در حاشیه برگزاری جلسه توجیهی داوران قرآن در گیلان همزمان با سراسر کشور گفت: این جلسه به صورت وبیناری در سطح سازمان اوقاف و ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌های کشور برگزار شد.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه در این جلسه ضمن امضای میثاق نامه داوران قرآنی، گواهینامه داوران سطح یک تا چهار نیز به آنها ارائه شد، اظهار کرد: دراین مراسم ۱۱ داور گیلانی قران کریم، گواهینامه خود را دریافت کردند.
قربانیان خاطرنشان کرد: ۸ نفر از داوران تائید شده در گیلان آقا و سه نفر خانم هستند، تصریح کرد: این داوران در سطوح مختلف گواهینامه گرفته و از این پس در مسابقات سراسر کشور می توانند به داوری مسابقات قران کریم بپردازند.
وی افزود: داوران سطح یک می‌توانند در مسابقات ملی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه و مسابقات ملی دانشجویی به قضاوت بنشینند، داوران سطح دو نیز در مسابقات قرآن استان‌ها و شهرستان‌های تراز یک سازمان اوقاف و امور خیریه، داوران سطح سه در مسابقات قرآن استان‌ها شهرستان‌های تراز دو سازمان اوقاف و سطح چهار سایر مراحل مسابقات قرآنی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و یگان‌های زیر مجموعه هر یک از نیروهای زمینی، دریایی و …را داوری خواهند کرد.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: مونا باغبان هنر دوست، سیده زینب تقوی پور و مونا عابدینی در رشته حفظ موفق به اخذ گواهینامه داوری شدند.
قربانیان اظهار کرد: محمود لطفی نیا در رشته لحن، محمد مصطفی پور در رشته حفظ، یوسف ایزدی، امیر صالحی و رضا جامکی در رشته تجوید، جمشید بذر بخش و اکبر طالبی در رشته صوت و محمد مهدی معتمدی در رشته وقف و ابتدا گواهینامه داوری دریافت کردند.
وی خاطرنشان ساخت: مرحله دوم این طرح آغاز شده و پس از آزمون کتبی از منابع مرتبط با هریک از رشته های پنجگانه داوری، در هفته های آتی جلسات شبیه سازی داوری، مصاحبه علمی و کارگاه‌های آموزشی نیز گام به گام و مطابق برنامه اعلام شده از قبل انجام خواهد شد.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان اظهار کرد: از اساتید، نخبگان قرآنی و علاقمندان دعوت می کنیم تا در مرحله سوم این طرح که در سال ۱۴۰۱ خواهد بود، مشارکت داشته باشند.