انتقاد بلورچی از عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری
انتقاد بلورچی از عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری
در سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار مراسمی با حضور پرستاران و کادر بهداشت و درمان برگزار و از زحمات این قشر زحمتکش و فداکار تجلیل شد.

به گزارش گیرا آنلاین  این مراسم با مولودی خوانی، اجرای هنرمندان و سخنرانی محمدرضا یگانه مدیر بیمارستان آریا و عضو اسبق شورایعالی نظام پرستاری آغاز شد، در ادامه این مراسم مصطفی بلورچی، مدیرعامل شرکت پایش فناوریهای معمارانه ضمن تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار به سپیدپوشان سبزدل گفت: زحمات مجدانه پرستاران و کادر درمان بر هیچکس پوشیده نیست و همگان شاهد بودیم در ایام شیوع ویروس کرونا، پرستاران شجاعانه و فداکارانه در خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس ایستادند تا جایی که برخی از این عزیزان به خیل شهدای سلامت پیوستند.

بلورچی افزود: مهمترین چالش جامعه پرستاری قانون تعرفه‌گذاری است که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و طبیعتا مسئولان و مدیران استان باید در مدار بیانات رهبر معظم انقلاب حرکت کنند، مشکلات محدود به تعرفه‌گذاری نیست و پرستاران به حق خواهان فوق العاده خاص با ضریب سه هستند که قرار بود در لایحه بودجه ۱۴۰۲ دیده شود اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی با آن مخالفت کردند.

وی در ادامه گفت: اگر قوانین پرستاری به درستی اجرا شود بخش عمده‌ای از مشکلات این قشر برطرف می‌شود.

بلورچی با بیان اینکه ۳۰۰ هزار پرستار در کل کشور مشغول به‌کار هستند اضافه کرد: استاندارد حداقلی سازمان جهانی بهداشت برای دسترسی بیماران به پرستاران، به ازای هر هزار بیمار در بیشترین میزان ۱۰، متوسط ۵ و حداقل ۳ پرستار است اما این عدد اکنون در کشور ما ۱٫۵ است و این امر فشار مضاعفی بر جامعه پرستاری وارد می‌سازد.

در این مراسم که با حضور حدود ۳۰۰ نفر از پرستاران و خانواده‌هایشان برگزار شد، با اهدای یک شاخه گل و لوح سپاس از زحمات رشتوندانِ پرستار تقدیر بعمل آمد.