انتشار کتاب ” ترنم و تبخاله” نقد و بررسی اشعار فارسی شیون فومنی
انتشار کتاب ” ترنم و تبخاله” نقد و بررسی اشعار فارسی شیون فومنی
نویسنده کتاب " ترنم و تبخاله" همچنین معتقد است اشعار سپید شیون فومنی نیز در قیاس با دیگر سرایندگان این عرصه دارای قوت و جلوه ی خاصی می باشد.

گیرا آنلاین_به گزارش حامد فومنی رییس بنیاد فرهنگی شیون فومنی، کتاب ” ترنم و تبخاله” به قلم‌ عباس مهری آتیه منتقد ادبی، محقق و شاعر گیلانی از سوی نشر روزنه و با همکاری بنیاد فرهنگی شیون فومنی با موضوع جستجویی در ذهن و زبان اشعار فارسی شاعر معاصر شیون فومنی منتشر شد.

وی بیان کرد: از جمله ویژگی های کتاب ” ترنم و تبخاله” نگاه زیبایی شناسانه نویسنده این کتاب به اشعار فارسی شیون فومنی بر اساس تنوع مضمونی، خلاقیت های هنری و اندیشه های شاعرانه شیون فومنی در پنج دفتر شعر شاعر با عناوین: ” پیش پای برگ”، “یک آسمان پرواز”، “از تو برای تو”، “رودخانه در بهار” و “کوچه باغ حرف” می باشد که اشعار این مجموعه های شعری از قالب غزل تا سپید از سوی نویسنده این کتاب مورد نقد، بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

حامد فومنی افزود: به نظر عباس مهری آتیه در کتاب ” ترنم و تبخاله”، غزل های فارسی شیون فومنی در غزل معاصر ایران از منزلت خاصی برخوردار است و علاوه بر ارادت خاص شیون به صائب و سبک هندی، تعلق خاطرش به غزل امروز و نوآوری های شاعر در غزل معاصر حائز اهمیت است، نویسنده کتاب ” ترنم و تبخاله” همچنین معتقد است اشعار سپید شیون فومنی نیز در قیاس با دیگر سرایندگان این عرصه دارای قوت و جلوه ی خاصی می باشد.

میراحمد فخری نژاد با شهرت ادبی شیون فومنی از مفاخر فرهنگی و از معدود شاعران محبوب شمال کشور است که به گواهی آثارش یه عنوان شاعر موفق دوزبانه معاصر در ادبیات ایران خوش درخشید. وی در شعر گیلکی از چهره های ماندگار و از شاعری مردمی و پرآوازه و در شعر و غزل فارسی از شاعران توانا و نامدار معاصر به شمار می رود.