امداد و نجات جان انسان ها اولویت زندگی من است
امداد و نجات جان انسان ها اولویت زندگی من است
غواصی فرصتی برای سفر به اعماق آب ها است

گیرا آنلاین_ امیر مومنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیرا آنلاین با بیان اینکه امروزه با وجود ویروس کرونا شرایط زندگی و کار برای همه ی مردم سخت تر شده و تعطیلی استخرها باعث شده که خیلی از افراد بیکار شوند عنوان داشت :نجات جان افراد همیشه اولویت زندگی من بوده و به همین خاطر هیچ گاه فعالیت در حوزه ی هلال احمر را ترک نکردم.از پانزده سالگی عضوی از جمعیت هلال احمر بودم و هم اکنون نیز در تیم واکنش سریع در بخش آب های خروشان و سیلاب فعالیت دارم .
وی افزود: حوزه ی فعالیت من شنا و غواصی است و دو بار افتخار عنوان غواص نمونه گیلان را داشتم.همچنین در المپیادهای کشوری هلال احمر ایران در بخش سیلاب و آب های خروشان مقام دوم را کسب کردم.
امیر مومنی در طی یک سال گذشته موفق به پیدا کردن ۱۸ نفر از اجساد افرادی شد که در زیر آب غرق شده بودند.
وی غواصی را فرصتی برای سفر به اعماق آب ها می داند و می گوید : ورود به دنیای زیر آب هر بار تجربه و حس جدیدی در فرد ایجاد می کند که بسیار لذت بخش می باشد.
رئیس هیات نجات غریق و غواصی شهر رشت خاطر نشان کرد که اگر هر شخصی بتواند شنا کردن را اصولی آموزش ببیند حداقل می تواند از جان خودش محافظت کرده . چه بسا بسیاری از افراد هستند که بر اثر نا آگاهی و نداشتن آموزش لازم جان خود را از دست داده اند.
مومنی با بیان این که در این سال ها سختی ها و نامهربانی های زیادی را دیدم عنوان کرد : خوشبختانه کمک خدا و دعای مادرم همیشه همراه و بهترین انگیزه برای من بوده و در این مسیر از همه ی مسئولین و افراد خیر درخواست کمک دارم تا بتوانیم امکانات و تجهیزات خود را به روز کرده و بیشتر و بهتر خدمات خود را ارائه دهیم.
امیر مومنی متولد ۱۳۶۳ در محله ی رودبارتان رشت و دانشجوی امداد و سوانح می باشد که از سوابق اجرایی وی می توان به موارد زیر اشاره کرد :
مسئول روابط عمومی هیات کبدی
مسئول امدادگرها و آتش نشانی ها در بخش sos
معاون آموزشی و عملیاتی امدادگران گیل
رئیس هیات نجات غریق و غواصی شهرستان رشت