امام خمینی (ره) در دوران نهضت اسلامی، تثبیت انقلاب و دفاع مقدس، نقش راهبردی داشته است
امام خمینی (ره) در دوران نهضت اسلامی، تثبیت انقلاب و دفاع مقدس، نقش راهبردی داشته است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد با اشاره به مسئولیت سنگین امام راحل در سه برهه مهم تاریخی، اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) در دوران نهضت اسلامی، تثبیت انقلاب و دفاع مقدس ، نقش راهبردی در انقلاب اسلامی داشته است.
گیرا آنلاین-به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وبدا)، دکتر ارسلان سالاری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیش از ظهر امروز در ویژه مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد در سالن اجتماعات مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) رشت با اشاره به مسئولیت سنگین امام در سه برهه مهم تاریخی، اظهار کرد: امام خمینی در دوران نهضت اسلامی، تثبیت انقلاب و دفاع مقدس نقش راهبردی در انقلاب اسلامی داشته است.
وی با اشاره به نقش رهبر کبیر انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، افزود: ملت ایران با راهبری امام و تکیه بر حق و با وحدت و اتحاد وجب‌به‌وجب خاک این سرزمین را از دست متجاوزین باز پس گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به نقش مقام معظم رهبری در استمرار حرکت شجاعانه و داهیانه حضرت امام اشاره کرد و گفت: بعد از رحلت امام خمینی (ره) پرچم هدایت کشور در اختیار مقام معظم رهبری قرار گرفت و ایشان همان راه و مسیر امام را ادامه داد.
دکتر سالاری افزود: مقام معظم رهبری کسی بود که توانست انقلاب را در برابر توطئه‌ها حفظ کند و مردم را در مسیر ایستادگی و مقاومت قرار دهد.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و نقش انقلابیون در استمرار آن، تصریح کرد: ثبات و امنیّت و حفظ تمامیّت ارضی ایران، سرعت بخشیدن به موتور محرکه کشور در عرصه‌ی علم و فنّاوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی، به اوج رسانیدن مشارکت مردمی و  رقابت در خدمت‌رسانی، ارتقاء شگفت‌آور بینش سیاسی آحاد مردم و سنگین کردن کفّه عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور و بسیاری از آن‌ها در چله نخست انقلاب رقم خورده و باید شتاب آن‌ها در گام دوم انقلاب سریعتر و باثبات بیشتری پیش برود.
ایران پایگاه ثبات در منطقه حساس خاورمیانه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به تحولات ایران و خاورمیانه نیز اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی به رهبری پیامبرگونه امام خمینی (ره) و در ادامه آن مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به‌عنوان پایگاه ثبات در منطقه حساس خـاورمیـانه است.
دکتر سالاری با بیان اینکه امروزه کشورهایی که داعـیه تمدن در جهان اند، حامی تــروریست در جنگ علیه سوریه، لبنان، افغانستان و دیگر کشـورها بوده‌اند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در منطقه و در سراسر جهان با تروریسم ، هم با زبان و هم در مقام عمل مبارزه می‌کند.
وظیفه دانشگاه ، انسان‌سازی، قطع وابستگی و حفظ انقلاب اسلامی
وی به اهمیت و جایگاه والای دانشگاه از منظر امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: در دانشگاه باید سرنوشت یک ملت تعیین شود. انسان‌سازی، قطع وابستگی و استقلال کشور و حفظ و تداوم انقلاب اسلامی ازجمله وظایف دانشگاه‌ها در منظر امام راحل است.
دکتر سالاری با بیان اینکه شعار امسال در حقیقت کلید رمز قطع وابستگی از بیگانه و استقلال کشور است که از مهم‌ترین وظایف دانشگاه از دیدگاه امام خمینی (ره) به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: جهت حرکت کشور در مسیر پیشرفت و ثبات، شرط اول اتحاد، وحدت و همبستگی حول محور اسلام، قانون و رهبری و شرط دوم آن برگزیدن راه جــهاد است.
بهره گرفتن از همه توان ها ، مفهوم مدیریت جهادی است
وی با بیان اینکه جهاد تنها مقاومت در میدان جنگ نیست، تصریح کرد: جهاد به معنای تلاش پیگیر و مستمر است و مدیریت جهادی یعنی مدیریتی که بتوان از همه توان و ابزار و فرصت‌ها بهره گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه «جهاد تبیین» کار جهادی با یک روش روشن است، گفت:  دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز هم‌راستا با فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت جهاد تبیین به بیان روشن و واضح از دستاوردهای خود در حوزه بهداشت و درمان پرداخته است.
دکتر سالاری با اذعان به اینکه ساماندهی حوزه سلامت و برطرف کردن مشکلات موجود ، عزمی جهادی می‌خواهد، گفت: عملکرد چند سال اخیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در جهت بهبود زیرساخت‌ها و انجام کارهای زیر بنایی در حوزه سلامت بوده و در این مسیر از ظرفیت همه نهادها، اعم از ستاد فرمان اجرایی امام، وزارت دفاع، سپاه، بسیج، ارتش بهره گرفته‌ایم و گام‌های مؤثری در جهت ارتقا سلامت جامعه و ایجاد عدالت در نظام سلامت برداشته‌ایم.
افتتاح ۹۰ پروژه بهداشتی درمانی در گیلان طی سه سال اخیر/ ۵۰ پروژه عام‌المنفعه سلامت در آینده نزدیک افتتاح می‌شوند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه به بیان بخشی از عملکرد تحول‌گرا و رضایت‌بخش در جهت حفظ، پایداری و ارتقای سلامت استان گیلان اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۰ پروژه عمرانی حوزه سلامت استان طی سه سال اخیر، احداث و  به بهره‌برداری رسیده و بیش از ۵۰ پروژه قابل‌افتتاح با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد درآینده نزدیک در این دانشگاه جهت بهره مندی مردم استان، افتتاح  می‌ شود.