اقدامات مؤثر مجتمع فولاد گیلان در راستای حفاظت محیط زیست
اقدامات مؤثر مجتمع فولاد گیلان در راستای حفاظت محیط زیست
قائم مقام مدیرعامل مجموعه فولاد گیلان از عمل به توصیه های محیط زیستی مجموعه فولاد خبر داد و گفت: در این زمینه ما بیشتر از الزاماتی که به ما توصیه شده گام‌های بزرگی در راستای توسعه پایدار و حفظ محیط سالم برداشته ایم.

گیرا آنلاین_ نوید سیار ثابت قائم‌مقام مدیرعامل مجتمع فولاد گیلان در همایش محیط زیستی این مجتمع تولیدی با تبریک هفته محیط زیست گفت: سلامت محیط یکی از محورهای اصلی توسعه پایدار در هر کشوری برای توسعه اقتصادی و اجتماعی است و هیچ کار تولیدی بدون داشتن مسیر سالم میسر نمی‌گردد.

ثابت در ادامه گفت: مجتمع فولاد گیلان الزاماتی که سازمان محیط زیست از طریق سازمان جهانی ایزو ۱۴۰۰۱ به ما ابلاغ کرده است را اجرا کرده و عنوان یکی از سازمان‌های بزرگ تولیدی همه آن چه به گردن ما بود رعایت کردیم. همچنین بر اساس توصیه جناب دانیال زاده مالک و مدیرعامل مجموعه مبنی بر مسئولیت اجتماعی حفظ محیط زیست، گام‌های بسیار مهمی برداشتیم که فراتر از الزامات ما بود.

وی خاطرنشان کرد: روسای سازمان محیط و دیگر مسئولین استانی هروقت به این مجموعه ورود کردند رعایت این الزامات و همچنین اتفاقات محیط زیستی مجموعه فولاد را دیده و مورد تقدیر قرار داده اند. داشتن استخرهای بزرگ برای زیست آبزیان در کمتر مجموعه تولیدی وجود دارد که در مجموعه فولاد ایجاد شده است. گلخانه های بزرگ با کشت میوه و سیفی‌جات هم از دیگر کارهای ماست. همچنین تصفیه خانه بزرگ در اشل چند کارخانه و مجموعه بزرگ است که در راستای همین مسئولیت اجتماعی و تفکر دوستدار محیط زیست شکل گرفته است

قائم‌مقام مدیرعامل مجتمع فولاد گیلان در ادامه اظهار داشت: به عنوان مسئول قبول دارم که بی انضباطی‌های کوچکی ممکن است اتفاق افتاده باشد، اما اکثر دوستان محیط زیستی بیشتر آن را به عنوان یک غلط املایی میشناسند و نه اشکال ساختاری کلان! باید سایر سرمایه گذاران نیز ترغیب شوند که در این راستا هزینه کنند و به محیط سالم مجموعه خود کمک کنند. وی در پایان گفت: این اتفاقات خوب با هزینه شخصی صورت گرفته است و امیدواریم در راستای توسعه پایدار همچنان گام‌های موثری برداریم.

همچنین مدیر محیط زیست فولاد گیلان هم جزئیات اقداماتی محیط زیستی این مجتمع را اعلام کرد.

احداث تصفیه خانه فاضلاب صنعتی نورد گرم( سیستم DAF) ، تصفیه خانه فاضلاب صنعتی نورد سرد ، تصفیه خانه فاضلاب بهداشتی و انسانی ، راه اندازی سیستم فیلترپرس به منظور فرآوری و تغلیظ لجن تصفیه خانه ها خرید، نصب و راه اندازی سیستم پایش آنلاین بر روی پساب خروجی مجتمع، هدایت و جمع آوری آب باران شامل روان آب ها و بارش­های روی سقف سالن­های تولید از طریق احداث سیستم کانال کشی و انتقال آن به استخرهای خاکی به منظوراستفاده در خط تولید، مدیریت پسماند و امحاء کلیه پسماندهای صنعتی مجتمع از طریق شرکتهای معتمد سازمان محیط زیست با نظارت سازمان محیط زیست استان، انجام اندازه­ گیریهای دوره ه­ای و پایش­های خوداظهاری فصلی آلاینده ­های زیست محیطی مجتمع براساس بند ب ماده ۱۹۲ قانون برنامه پنجم توسعه، پیاده سازی طرح تفکیک زباله از مبدأ اعم از کاغذ، مقوا، کارتن، پت، ضایعات فلزی و غیرفلزی، و … همچنین حذف ظروف یکبار مصرف در کلیه بخشهای مجتمع اعم از واحدهای تولیدی و پشتیبانی، راه اندازی سیستم اتوماسیون مکاتبات (بدون کاغذ) در جهت کمینه نمودن مصرف کاغذ، احداث و توسعه گسترده فضای سبز منحصر به فرد ، برگزاری همایش­های زیست محیطی و برگزاری دوره های آموزشی مستمر سالیانه در خصوص ترویج فرهنگ محیط زیستی و همکاری با سازمان محیط زیست استان در مناسبتهای زیست محیطی از جمله این اقدامات بود.

  • منبع خبر : حکایت گیلان