افزون بر ۱۰۵ واحد راکد صنعتی در دولت سیزدهم فعال شده است/ رفع مشکلات فعالان و کارآفرینان حوزه تولید و تجارت مورد تاکید قرار گرفت
افزون بر ۱۰۵ واحد راکد صنعتی در دولت سیزدهم فعال شده است/ رفع مشکلات فعالان و کارآفرینان حوزه تولید و تجارت مورد تاکید قرار گرفت
مدیرکل صمت گیلان از تشکیل جلسه وزیر صمت با مجمع نمایندگان گیلان خبر داد و گفت: نمایندگان گیلان دغدغه‌های فعالان تولید و تجارت استان پیگیری کردند.

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت گیلان تیمور پورحیدری با اعلام خبر تشکیل اولین نشست وزیر صمت با مجمع نمایندگان با حضور حداکثری نمایندگان استان و استاندار گیلان با هدف پیگیری چالش‌ها و دغدغه‌های فعالان و کارآفرینان حوزه تولید و تجارت در محل ستاد وزارت صمت با مشارکت معاونین و مدیران مرتبط وزارتخانه گفت: چالش‌های کلان و ملی صنایع و معادن بزرگ و اشتغال آفرین استان با هدف رفع آنها با اهتمام وزیر صمت توسط یکایک نمایندگان فهیم استان مطرح و به صورت عملیاتی مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت که با تعامل و تعهد وزیر پرتلاش صمت روبرو شد.

وی از طرح موضوع فعال سازی معدن سنگرود رودبار در این جلسه سخن گفت و تصریح کرد: مقرر شد مسائل حقوقی واگذاری معدن سنگرود به سرعت بررسی شود و به قید فوریت با هدف فعالیت این معدن بزرگ به شرکت خصوصی و یا دولتی دارای اهلیت و توانمندی واگذار گردد.

تیمور پورحیدری دستاورد دیگر این نشست را پیگیری مطالبات قطعه سازان خودرویی گیلان عنوان و اضافه کرد: با وجود فعالیت ۱۲ قطعه ساز گیلانی وزیر صمت بلافاصله با مدیران خودروساز مصرف کننده قطعات خودرویی مطالبات این دو کارآفرین گیلانی را پیگیری و دستور پرداخت معوقات آنها را برای پویایی بهتر آنها صادر کردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان عزم و همراهی نمایندگان خدوم استان را قابل تحسین و کمک کننده توصیف کرد و افزود: نمایندگان گیلانی از زیرساخت‌های نامطلوب شهر صنعتی رشت ابراز گلایه مندی کردند و خواستار رفع مشکلات آن شهر صنعتی بزرگ استان از طریق سهامداران مرتبط آن در سطح کلان از طریق وزیر صمت شدند.

وی با بیان اینکه با همدلی استاندار جهادی و نمایندگان مطالبه‌گر استان و همراهی برخی نهادهای مرتبط؛ بیش از ۱۰۵ واحد راکد صنعتی در دولت سیزدهم فعال شده است تصریح کرد: معتقدم اهداف شعار سال در حوزه افزایش تولید و اعتلای صنعت با عزم کلیه مسئولان مرتبط و تلاش مضاعف بخش خصوصی محقق خواهد شد.

دکتر پورحیدری مطالبه‌گری نمایندگان برای ایجاد گیلان به عنوان هاب تجاری کشور را کاملاً کارشناسی دانست و گفت: انشالله با تقویت زیرساخت‌های تجاری و ترانزیتی با اتخاذ تصمیمات راهبردی این مهم محقق شود که مورد تاکید و اقبال مقام عالی وزارت صمت هم در این نشست بود.

وی به توسعه صنایع تبدیلی متناسب با اقلیم جغرافیایی گیلان به عنوان یک راهبرد وزارت صمت برای گیلان عنوان کرد و گفت: به شدت از ایجاد و تاسیس صنایع تبدیلی کشاورزی و استفاده از جوانان و نخبگان تحصیل کرده استان در این راستا استقبال می‌شود.

مدیر کل صمت گیلان این نشست ۳ ساعته را که تلفیقی از حضور چند سرمایه‌گذار صنعتی دارای مشکل بود، بسیار تجربه مثبتی ارزیابی کرد و اظهار داشت: با سابقه و تجربه درخشان وزیر صمت در حوزه تولید به صورت عملیاتی و اجرایی؛درک مطلوب و سریع مشکلات فعالان این حوزه؛ برای نمایندگان فهیم استان نیز بسیار مهم و راهگشا بود که می‌توان در آینده توفیقات مطلوبی را برای اعتلای تولید و تجارت استان داشته باشد.

گفتنی است در این نشست «جبار کوچکی‌نژاد ارم‌ساداتی»، «سیدعلی آقازاده دافساری» و «محمدرضا احمدی‌سنگری» نمایندگان مردم رشت و خمام، حجت‌الاسلام«محمد صفری‌ملک‌میان»، نماینده مردم رودسر و املش، «احمد دنیامالی» نماینده مردم بندرانزلی، «سیدکاظم دلخوش اباتری» نماینده مردم صومعه‌سرا، «پرویز محمدنژاد قاضی‌محله» نماینده مردم لنگرود، «مهرداد گودرزوند چگینی» نماینده مردم رودبار، «خلیل بهروزی‌فر» نماینده مردم فومن و شفت، «حسن محمدیاری» نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس یازدهم حضور داشتند.