افزایش۱۸٫۴ درصدی مصرف CNG (گاز طبیعی فشرده) درسال ۹۹ نسبت به سال ۹۸
افزایش۱۸٫۴ درصدی مصرف CNG (گاز طبیعی فشرده) درسال ۹۹ نسبت به سال ۹۸
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان ،

گیرا آنلاین- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان ، کورش بالادست ، گفت : « در سال ۹۹ نزدیک به ۳۵۳ میلیون متر مکعب گاز CNG به مصرف رسید که این مقدار در مقایسه با همین مدت در سال ۹۸ ( ۲۹۸ میلیون متر مکعب CNG ) حاکی از افزایش ۱۸٫۴ درصدی مصرف این فرآورده است .

مدیر منطقه با اشاره به اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت  از ۲۴ آبان ماه سال ۹۸ و استقبال مردم از مصرف CNG ، اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروها ، ثابت ماندن قیمت CNG  را از مهمترین عوامل رشد مصرف این سوخت پاک است .
وی ضمن تاکید بر جایگزینی سوخت پاک CNG به جای بنزین برای صرفه اقتصادی وکاهش آلاینده های زیست محیطی افزود : «  حدود ۳۲۵ میلیون لیتر در سال ۹۹ ، ۲۷۵ میلیون لیتر در سال ۹۸  و ۲۷۹ میلیون لیتر در سال ۹۷ در مصرف بنزین در استان صرفه جوئی شد . »
وی افزود : « در استان گیلان یکصد باب جایگاه عرضه کننده CNG فعال است که با توجه به پایش مستمر وضعیت عملكرد و تجهیزات فنی این جایگاه‌ها سوخت رسانی در وضعیت مطلوبی قرار دارد . »
وی همچنین گفت : « در حال حاضر۱۰۰ جایگاه عرضه کننده CNG در استان گیلان فعال است که از این تعداد ۳۸ باب جایگاه دو منظوره ( بنزین ، نفتگاز و CNG ) و  ۶۲باب جایگاه تک منظوره CNG می باشد.»