افزایش ۲۲ درصدی صادرات از مبادی استان گیلان/رشد ۵۶ درصدی صدور کارت بازرگانی
افزایش ۲۲ درصدی صادرات از مبادی استان گیلان/رشد ۵۶ درصدی صدور کارت بازرگانی
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از افزایش ۲۲ درصدی صادرات استان به لحاظ ارزش دلاری در ۸ ماهه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

گیرا آنلاین-به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان؛ تیمور پورحیدری از رشد ۲۲ درصدی صادرات استان به لحاظ ارزش دلاری در ۸ ماهه امسال نسبت به سال گذشته سخن گفت و اظهار داشت: این ارتقاء و رشد بی شک با تلاش همه فعالان حوزه صادرات گیلان و تجار گیلانی حاصل شد است که نوید بخش ظرفیت بالای تولید کنندگان صادرات محور در عرصه جهانی می باشد.

مدیرکل صمت استان به افزایش وزنی صادرات گیلان اشاره نمود و افزود: صادرات استان به لحاظ وزنی رشد ۴ درصدی را نسبت به سال گذشته در ۸ ماهه اول سال داشته است.

وی با بیان اینکه میزان صادرات از ۳۹۴ میلیون دلار به ۴۸۰ میلیون دلار در سال جاری رسیده است خاطرنشان کرد: بیشترین گروه کالایی صادراتی از مبادی استان، محصولات پلیمری، محصولات نساجی، پوشاک و کفش و لوازم خانگی می باشد.

دکتر پورحیدری میزان واردات استان در هشت ماهه امسال نسبت به سال گذشته را ۱۸ درصد بیشتر اعلام کرد و گفت: از جمله گروه کالایی وارداتی می توان به محصولات کشاورزی و صنایع غذایی از جمله دانه های روغنی جهت تولید روغن مصرف خانوار اشاره نمود.
مدیرکل صمت گیلان در پایان در خصوص صدور کارت بازرگانی نیز از افزایش ۵۶ درصدی صدور کارت بازرگانی در ۸ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته سخن گفت و ادامه داد: در سال گذشته ۱۰۳ فقره کارت بازرگانی صادر شده بود که با افزایش صادرات استان در سال جدید به تعداد ۱۶۱ فقره کارت بازرگانی رسید که این مهم را میتوان در افزایش تمایل بازرگانان به صادرات و همچنین توسعه مبادلادت تجاری با کشورهای همسایه قلمداد کرد.