افزایش ظرفیت کارخانه کمپوست / رشت از امتیازات کلان شهری برخوردار نیست
افزایش ظرفیت کارخانه کمپوست / رشت از امتیازات کلان شهری برخوردار نیست
رئیس شورای اسلامي شهر رشت گفت: در تلاشیم تا ظرفیت کارخانه کمپوست شهرداری رشت به روزانه یکهزار تن افزایش پیدا کند.

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامي شهر رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در دیدار با امام جمعه ، اعضای شورا و شهردار تالش که به دعوت اعضای شورای شهر تالش انجام شد با اشاره به اینکه در شهر رشت از نعمت راهنمایی و حمایت نماینده محترم ولی فقیه در گیلان برخوردار هستیم اظهار کرد: دیدار با امام جمعه تالش و دیگر عزیزان توفیقی است که امروز نصیب ما شد و خوشحالم که در این جمع حضور دارم.

وی با بیان اینکه رشت به عنوان یک کلانشهر از امتیازات کلان شهری برخوردار نیست افزود: برابر آمار روزانه بالغ بر یک میلیون نفر جمعیت به صورت شناور در رشت حضور دارند ودر سفر دولت احمدی نژاد به گیلان ، رشت به عنوان کلانشهر ثبت شد، اما متاسفانه از امتیازات کلان شهری برخوردار نیستیم و رشت نتوانسته است به جایگاه واقعی اش دست پیدا کند.

رئیس شورای اسلامي شهر رشت به پسماند به عنوان یک معضل مشترک در شهرهای رشت و تالش اشاره ‌کرد و گفت: اعتبارات خوبی در سفر اخیر هیات دولت برای این مشکل در نظر گرفته شده است و در حال حاضر رشت روزانه یکهزار و ۲۰۰تن زباله وارد کارخانه کمپوست در رشت می شود.

کارگرنیا به محل دفنگاه زباله در سراوان اشاره کرد و گفت: کارخانه کمپوست با ظرفیت ۲۵۰ تن زباله فعالیتش را آغاز کرد و اخیرا این ظرفیت به پانصد تن افزایش پیدا کرده است و در تلاشم تا به روزانه یکهزار تن افزایش ظرفیت دهیم .

وی با اشاره به عدم اختصاص اعتبار اولیه برای قرار داد راه اندازی دستگاه زباله سوز سراوان تصریح کرد: سالهاست در انتظار تحقق این مهم هستیم و ان شاا با راه اندازی زباله سوز سراوان بخش عظیمی از حجم زباله های انتقالی به سراوان برطرف شود.

رئیس شورای اسلامي شهر رشت معضل ترافیک و ساخت و سازهای غیر اصولی را از دیگر مشکلات مشترک در شهرهای رشت و تالش دانست و بیان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری رشت اعتبار خوبی به منظور بازگشایی های معابر و همچنین آغاز عملیات رینگ ۹۰متری اختصاص پیدا کرده است و امیدواریم با این مهم حجم بسیاری از ترافیک رشت برطرف شود.

هنوز اقدام موثری که بتواند معضل اشتغال و معیشت جوانان و مردم عزیز استان را حل کند از سوی نهادهای مسئول مشاهده نشده است

امام جمعه شهرستان تالش نیز در این دیدار با اشاره به اینکه هشت ماه از شروع به کار دولت جدید گذشته است که امیدواریم با جدیت لازم اتفاقات خوبی پیش روی مردم عزیز گیلان قرار گیرد اظهار کرد:
مسوولین باید از جمع افرادی که دغدغه مند هستند انتخاب شوند.

حجت الاسلام و المسلمین نورزاد با ابراز تاسف از اینکه گیلان چهارمین استان فقیر کشور است افزود: این یک فاجعه است چون گیلان با داشتن تمامی نعمت‌ها، با این فقر مواجه است و واقعا برای گیلان کاری انجام نشده است.

امام جمعه شهرستان تالش با بیان اینکه کمربندی مناسب در گیلان وجود ندارد تصریح کرد: هنوز مشکل کمپوست در گیلان حل نشده است و گیلان برای سرمایه گذاران جهنم شده است و برخی با بعضی اقدامات موجب فراری شدن سرمایه گذاران می شوند.

نورزاد با اشاره به اینکه در برخی از مواقع حتی شاهد اتهام زنی غیر واقعی به سرمایه گذاران هستیم تصریح کرد : یک سرمایه گذار در تالش برای رفع مشکل کمپوست اعلام آمادگی کرده بود و مدعی بود که با انجام اقداماتی اجازه نمی‌دهد حتی ذره ای زباله باقی بماند اما متاسفانه این مهم هنوز به جایی نرسیده است.

وی با بیان اینکه مدیری که فقط بله قربان گو باشد نمی تواند چندان عملکرد مثبتی داشته باشد گفت: و اعضای شورا به واسطه اینکه از سوی مردم انتخاب می شوند امکان مناسبی در چانه زنی در جهت رفع مشکلات دارند و باید برای رفع معضلات منطقه، مطالبه گر باشند که متاسفانه برخی ها تا به چالش کشیده نشوند کاری نمی‌کنند؛

امام جمعه تالش با اشاره به اینکه توسعه و ترقی رشت به عنوان مرکز گیلان مایه مباهات است افزود : وقتی ما ببینیم که رشت به سمت توسعه و ترقی حرکت می کند یقینا ما هم خوشحال می شویم و به جای مچ گیری و آبروریزی تلاش می کنیم تا مشکلات حل بشود ، امامتاسفانه برخی تا زمانی به چالش کشیده نشوند کاری از پیش نخواهند برد.