افزایش ابتلاء خانواده ها ، کودکان و نوجوانان به کووید ۱۹ در استان گیلان
افزایش ابتلاء خانواده ها ، کودکان و نوجوانان به کووید ۱۹ در استان گیلان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نسبت به افزایش ابتلاء خانواده ها و، کودکان و نوجوانان به کووید ۱۹ در گیلان هشدار داد و گفت : روند شیوع کووید ۱۹ در استان گیلان همچنان صعودی است.

گیرا آنلاین- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان( و ب د ا )؛  دکتر آبتین حیدرزاده دوشنبه در وبینار صبحگاهی با مدیران شبکه های بهداشت و درمان تابعه دانشگاه  ، روند شیوع کرونا در استان را صعودی عنوان کرد و گفت : ابتلاء خانوادگی و بیمار شدن گروه های سنی میانسال و ۷ تا ۱۸ سال طی هفته  گذشته بیشتر شده است.
وی افزود: برای کنترل وضعیت موجود، درمان سریع موارد سرپایی، ایزوله کردن افراد دارای علائم بیماری و کاهش تماس افراد و اطلاع رسانی به خانواده ها و اقوام بیمار، سریع ترین و بهترین راهکار در این اپیدمی است.
معاون بهداشتی دانشگاه نسبت به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و اصناف هشدار داد و گفت: کاهش چشمگیر رعایت شیوه نامه های بهداشتی را شاهد هستیم و این امر مقدمات  هر چه بیشتر شیوع بیماری را فراهم می کند.
دکتر حیدرزاده در پایان  تاکید کرد: تلاش کادر بهداشت و درمان برای مراقبت، کنترل بیماری و اجرای سریع واکسیناسیون در کنار رعایت جدی و دقیق شیوه نامه های بهداشتی می تواند موجب فروکش پیک شدید بیماری شود.