افتتاح ۲۲۰ پروژه عمرانی در شهرستان رشت به مناسبت دهه مبارک فجر
افتتاح ۲۲۰ پروژه عمرانی در شهرستان رشت به مناسبت دهه مبارک فجر
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛

گیرا آنلاین- فرماندار رشت از افتتاح ۲۲۰ پروژه با اعتبار ۹۱۳ میلیارد تومان  در دهه فجر امسال در فصل های مختلف عمرانی، کشاورزی، صنعتی و خدماتی خبرداد.

مهندس علی فتح‌اللهی صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه های دهه مبارک فجر که به صورت آنلاین از طریق کانال فرمانداری رشت در بستر آپارات برگزار شد، با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی یک اتفاق بزرگ و تاثیرگذار در قرن اخیر بوده، اظهار داشت: ملت‌هایی که به دنبال آزاد اندیشی، استقلال و رهایی از سلطه استکبار بودند، انقلاب اسلامی را به عنوان الگو قرار دادند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه انقلاب درس‌های بسیاری را داشت، افزود: با توجه به اینکه همواره هدف والا خدمت به مردم بوده است لذا در راستای خدمت به مردم باید از انقلاب اسلامی بهره بگیریم، مردمی که شایسته بهترین‌ها هستند و برای حفظ انقلاب و آرمان‌های انقلاب از فرزندان و همه وجودشان گذشتند.

مهندس فتح‌اللهی با بیان اینکه در مسیر پیشرفت باید از ظرفیت جوانان توانمند استفاده کنیم، تصریح کرد: در صدر اسلام نیز پیامبر(ص) بر بحث ارزشگذاری به جوانان تاکید کرده و فرمودند که باید از ظرفیت آنها بهره‌مند شویم. همچنین مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ابلاغ کرده‌اند که باید از پتانسیل جوانان برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ایام الله دهه مبارک فجر فرصت بسیار مغتنمی است تا امکانات و دستاوردهای انقلاب اسلامی را به سمع و نظر مردم برسانیم، تصریح کرد: در دهه فجر امسال با تلاش مسئولین و مدیران کل دستگاه‌های اداری و اجرایی و نمایندگان مردم در مجلس تعداد ۲۲۰ پروژه عمرانی و خدماتی  با اعتبار هزینه شده ۹۱۳ میلیارد تومانی در فصل‌های عمران، کشاورزی، صنعتی، خدماتی و آموزشی به بهره برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: از این تعداد پروژه‌ ۲۰۹ پروژه در بخش دولتی با اعتبار ۱۶۱ میلیارد تومان و همچنین ۱۱ پروژه در بخش خصوصی با اعتبار ۷۵۲ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد که از طریق آن برای ۷۸۲ نفر شغل ایجاد می شود.

مهندس فتح‌اللهی  با اشاره به افتتاح پنج پروژه شاخص با سرمایه گذاری ۷۳۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی که با حضور استاندار محترم و مسئولین کشوری به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: این ۵ پروژه در زمینه های تولیدی و صنعتی راه اندازی شده است که با راه اندازی آن برای حدود ۲۵۰نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

فرماندار رشت با اشاره به حضور پررنگ سرمایه گذاری بخش خصوصی در برنامه های دهه مبارک فجر سال جاری ، تصریح کرد: با فعال‌تر شدن بخش خصوصی یقینا شاهد رونق تولید و اشتغال پایدار می‌شویم، لذا سرمایه گذاران این فرصت را دارند تا از این ظرفیت و حمایت بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه می‌توانند در جذب سرمایه گذاران نقش موثری داشته باشند، گفت: با کمک رسانه‌ها باید نقاط ضعف و مشکلات مردمی را شناسایی کنیم تا در راستای رفع موانع موجود برنامه‌ریزی کرده و اقدامات لازم را انجام دهیم.