افتتاح یک مجتمع گردشگری کشاورزی در فومن
افتتاح یک مجتمع گردشگری کشاورزی در فومن
فومن- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از افتتاح یک واحد بوم گردی با محوریت گردشگری کشاورزی در فومن خبر داد.

گیرا آنلاین– ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر از افتتاح یک واحد بوم گردی با محوریت گردشگری کشاورزی (چای) به مناسبت هفته دولت در شهرستان فومن خبر داد و افزود: این واحد گردشگری طی مراسمی با حضور معاون عمرانی استانداری و جمعی از مسئولین این شهرستان به بهره برداری رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، صنعت گردشگری را از شاخصه‌های مهم در توسعه‌ی پایدار برشمرد و بیان کرد: یکی از مهمترین صنایعی که می‌تواند در کاهش تورم و حمایت از رونق تولید ایفای نقش کند، بخش گردشگری است.

جهانی با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری گیلان اضافه کرد: با توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز در گردشگری می‌توان علاوه بر رونق اقتصادی از مهاجرت روستاییان به شهرها هم جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: با رونق اقتصاد گردشگری در روستاها، می‌توان روح زندگی و امید در روستاها را زنده کرد و از طرفی موجب رونق بخشی کشاورزی و دامپروری و صنایع‌دستی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با اشاره به جزئیات بیشتر پروژه گردشگری کشاورزی در فومن بیان کرد: این مجموعه گردشگری با مساحت کلی بالغ بر ۱۵۰ هراز متر دارای ۶۰۰ متر زیربنا است.

جهانی با بیان اینکه این واحد با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال و ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دولتی افتتاح شده‌است، گفت: با افتتاح این واحدهای اقامتی به طور مستقیم برای ۲۰ نفر مستقیم اشتغالزایی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این مجتمع دارای شش واحد اقامتی، یک رستوران سنتی و یک کافی‌شاپ به مساحت ۱۰۰ مترمربع است.