افتتاح یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکن محرومین گیلان با حضور معاون رئیس جمهوری، استاندار و رئیس کمیته امداد
افتتاح یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکن محرومین گیلان با حضور معاون رئیس جمهوری، استاندار و رئیس کمیته امداد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛
گیرا آنلاین- همزمان با آیین بهره‌برداری از دو میلیون و ۵۵۰ هزارمین واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی‌ شده، ۱۱۱ هزارمین واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده در گیلان و یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکن محرومین در سطح استان با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، استاندار و رئیس کمیته امداد کشور افتتاح شد. 
 آیین بهره‌برداری همزمان دو میلیون و ۵۵۰ هزارمین واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی‌ شده و هفتاد هزارمین واحد مسکن محرومین در کشور ظهر امروز(جمعه) با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم مهندس علیرضا تابش رئیس فقید بنیاد مسکن کشور با حضور دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان، دکتر مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و مهندس عزیز الله مهدیان معاون بازسازی روستایی بنیاد مسکن کشور در ارتباط تصویری با استانداران ۱۵ استان دیگر کشور در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد. 
همچنین ۱۱۱ هزارمین واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده و یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکن محرومین در گیلان با حضور معاون رئیس‌جمهوری و نماینده عالی دولت در استان، افتتاح شد. 
استاندار گیلان در این مراسم با تبریک عید سعید غدیر و گرامیداشت یاد و خاطره رئیس فقید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ، خدمتگزاری صدیق به مردم و نظام جمهوری اسلامی و یاور محرومان گفت: محرومیت زدایی یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است.
دکتر زارع افزود: نگاه راهبردی محرومیت زدایی از طریق نهادهایی همچون بنیاد مسکن، کمیته امداد حضرت امام (ره) و سازمان بهزیستی به عنوان مولود انقلاب اسلامی ایران، در حال انجام است.
وی به تأمین مسکن و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و روستاییان کم برخوردار اشاره و اظهار کرد: گیلان جزء سه استان برخوردار از مسکن مقاوم در سطح کشور است.
وی با اشاره به احداث ۱۱۱ هزار واحد مسکن روستایی با پرداخت ۱۴ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال تسهیلات در اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی، گفت: در اجرای تفاهم نامه های مشترک میان سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن و استانداری گیلان و همچنین با کمیته امداد و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و تلاش موثر بسیج سازندگی در قالب تسهیلات قرض الحسنه مسکن روستایی، خانواده های دارای دو معلول و ایتام، اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.
نماینده عالی دولت در گیلان به وجود ۲۹۳ هزار و ۲۱۵ واحد مسکن روستایی در سراسر استان براساس آخرین سرشماری این شاخص در سال ۱۳۹۷ اشاره و اظهار کرد: ۶۷ درصد واحدهای مسکن روستایی به تعداد ۱۹۵ هزار و ۷۹۵ واحد مقاوم بوده که از میانگین کشوری ۱۷ درصد فراتر است.
وی تعداد واحدهای غیرمقاوم استان را ۹ هزار و ۷۴۰ واحد عنوان کرد و افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در قانون بودجه سال جاری و ریل گذاری این هدف متعالی، به طور قطع در برنامه سال های آتی به صورت منظم جایگاه ویژه دارد.
استاندار گیلان با قدردانی از تلاش های صورت گرفته با خلوص نیت و توکل به باری تعالی توسط مسئولان و دست اندرکاران ملی و استانی ابراز امیدواری کرد که این اقدامات ارزشمند باقیات الصالحاتی برای خادمان صدیق به مردم خصوصاً مرحوم مهندس تابش باشد.
در این آیین، کلید یکی از واحدهای احداث شده محرومان به صورت نمادین به یکی از روستاییان اهدا شد.
در پایان این مراسم از تمبر یادبود ساخت واحدهای مسکن محرومان توسط دکتر محمدباقر نوبخت و دکتر ارسلان زارع رونمایی شد.