افتتاح مرکز خدمات فناوری و کسب و کار گیلان
افتتاح مرکز خدمات فناوری و کسب و کار گیلان
مرکز خدمات فناوری و کسب و کار گیلان با حضور دکتر نوبخت،معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ،علی رسولیان معاون وزیر صنعت ،معدن وتجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و مسئولان استانی ،جنب مجتمع کارگاهی شهر رشت افتتاح شد.

گیرا آنلاین- در حاشیه این مراسم معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: یکی از مهم ترین برنامه های ما در سازمان افزایش تولید داخلی،توسعه فناوری واستفاده از فناوری های جدید است.
رسولیان افزود: لذا توجه و ارتقاء شرکت های دانش بنیان و شرکت های فناور و شرکت هایی که بتوانند نیازهای فناورانه کشور را تأمین و ارتقاء ببخشند،از جمله برنامه های ما به شمار می آید.
وی هم چنین گفت: مرکزی که امروز افتتاح شد ،چهلمین مرکز خدمات فناوری در سطح کشور است که در آن ۶۴۰ شرکت مشاور و فناور مستقر شده اند.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران افزود: شرکت های دانش بنیانی که توسط جوانان نخبه شروع به کار می کنند ، می توانند با فراهم شدن فضا زمینه لازم را برای توسعه فناوری و تولید کالا در این مراکز فراهم کنند.
وی در ادامه عنوان کرد: امسال برای اولین بار ما در مراکز فناوری و کسب و کار مشاورین را مستقر می کنیم تا در زمینه تأمین منابع مالی، افزایش فناوری ،حوزه مالیات و تأمین اجتماعی به شرکت های کسب و کار مشاوره بدهند.
رسولیان افزود: ایجاد کلینیک های کسب و کار در این مراکز یکی دیگر از اهداف ما به شمار می رود.
وی هم چنین گفت: یکی از مهم ترین اهداف ما فعال سازی واحد های راکد است،که در این راستا در سال جاری ۳۲۰ واحد راکد ،فعال و ۵۰۰ مشاور نیز در این مراکز کسب و کار،کار بازیابی واحد‌های راکد را با کمک دستگاههای استانی مثل ؛بانک ها انجام می دهند.
رسولیان در خاتمه افزود: برنامه ما احیای ۱ هزار و ۶۰۰ واحد راکد با کمک مشاورین است که امیدوارم به این هدف برسیم.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان نیز در حاشیه این افتتاحیه گفت: این ساختمان به منظور ارائه خدمات ویژه و تخصصی به واحد‌های صنعتی،کمک به ارتقاء دانش فنی واحد‌های فناوری به منظور رقابت در عرصه های جهانی،ایجاد فضای مناسب فعالیت علمی و مهندسی برای جذب دانشمندان و متخصصان داخلی و خارج از کشور احداث شد.
سعیدی کیا افزود: ایجاد بستر مناسب برای فعالیت واحد‌های تحقیق و توسعه در شهرک ها و کمک به ایجاد بنگاه های اقتصادی جدید از جمله اقداماتی است که در این ساختمان صورت می پذیرد.
وی هم چنین گفت: این ساختمان در فضایی بالغ بر ۳ هزار و ۸۵۳ متر مربع با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان از اعتبارات ملی،استانی و داخلی ساخته شده است.