افتتاح مجتمع تصفيه خانه فاضلاب شركت ورشکسته کشتارگاه صنعتی مرغ كيسم در آستانه اشرفيه
افتتاح مجتمع تصفيه خانه فاضلاب شركت ورشکسته کشتارگاه صنعتی مرغ كيسم در آستانه اشرفيه
رئيس كل دادگستري استان گيلان به همراه تعدادي از مسئولان قضايي و اجرايي در مراسم افتتاح مجتمع تصفيه خانه فاضلاب شركت ورشكسته مرغ كيسم در آستانه اشرفيه حضور يافت و در نشست بررسي مشكلات اين شركت شركت نمود.

گیرا آنلاین- به گزارش روابط عمومي دادگستري گيلان، حجت الاسلام و المسلمين حمزه خليلي رئيس كل دادگستري استان گيلان و سيد مهدي فلاح ميري دادستان مركز استان به همراه تعدادي از مسئولان قضايي و اجرايي در مراسم افتتاح مجتمع تصفيه خانه فاضلاب شركت ورشكسته مرغ كيسم در آستانه اشرفيه حضور يافت و در نشست بررسي مشكلات اين شركت شركت نمود.

سيد مهدي فلاح ميري دادستان مركز استان با اشاره به اينكه شركت مرغ كيسم در سنوات قبل بازار مرغ استان گيلان و استان هاي هم جوار را رونق داده اظهار داشت: با تصميماتي كه در سنوات گذشته اتخاذ شد اين شركت زير بار تعهدات و فشارهاي مالي و خلف وعده مسئولان و نفوذ برخي افراد سودجو زمين گير شده و نتوانست به توليدات خود ادامه دهد.

وي با بيان اينكه اكنون با كمك اداره تصفيه و ورشكستگي سرمايه گذار مناسبي براي اين شركت در نظر گرفته شده و توليدات آن بار ديگر آغاز شده است افزود: واحد تصفيه و ورشكستگي از سال ۱۳۹۹ در دادگستري استان به رياست يكي از قضات با تجربه و متعهد تشكيل شده و با پيدا كردن سرمايه گذاران داراي اهليت براي استيفاي حقوق بستانكاران و رونق توليد به واحد هاي توليدي ورشكسته جاني دوباره مي بخشد و اكنون این واحد ها با افزايش ظرفيت اشتغال به دو برابر قبل فعاليت مي نمايند.

دادستان مركز استان در ادامه خاطر نشان كرد: عده اي سودجو و طمعكار با ايجاد موانع براي شركت هاي موفق آنان را به مرز ورشكستگي رسانده و در امر توليد اختلال ايجاد مي كنند.

وي فروش دستگاه ها را يكي از معضلات جدي واحد هاي توليدي ورشكسته در سال هاي اخير برشمرد و گفت: در حال حاضر با اقدامات دستگاه قضايي هيچ طلبكاري نمي تواند ماشين آلات و دستگاه هاي كارخانه هاي فعال را به فروش رسانده و براي تغيير كاربري آن اقدام نمايد.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با اشاره به ورشکستگی شرکت مرغ کیسم در سنوات گذشته و صلاحیت های ذاتی اداره تصفیه امور ورشکستگی مبنی بر اداره اموال و ادامه فعالیت های بازرگانی ورشکسته اظهار داشت: با تلاش های اداره ورشکستگی دادگستری استان گیلان این واحد تولیدی به شرکت سپید ماکیان واگذار شده و اکنون با حدود ۴۵۰  کارگر به تولیدات خود ادامه می دهد و بستر مناسبی برای اشتغال ساکنین منطقه است.

وی دغدغه های زیست محیطی و آلایندگی پساب های مضر این شرکت را یکی از مشکلات ساکنین منطقه و اراضی کشاورزی مجاور آن عنوان نمود و گفت:  با پیگیری های دستگاه قضایی در فاصله زمانی کوتاهی تصفیه خانه ای به مساحت ۵۰۰ مترمکعب و با هزینه ۱۸ میلیارد تومان تاسیس شده که امروز به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

آقایی در پایان ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی این تصفیه خانه، مشکل بوی نامطبوع پخت ضایعات مرغ که موجبات نارضایتی مردم منطقه  را فراهم کرده است نیز به زودی مرتفع خواهد شد.