اعتبار سالیانه در بودجه شهرداری رشت به منظور حمایت از کتابخانه ملی رشت
 اعتبار سالیانه در بودجه شهرداری رشت به منظور حمایت از کتابخانه ملی رشت
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت

گیرا آنلاین-رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: در راستای حمایت از کتابخانه ملی رشت که نخستین کتابخانه عمومی کشور محسوب می شود اعتباری سالیانه در بودجه شهرداری رشت اختصاص خواهیم داد.

محمد حسین واثق کارگرنیا در بازدید از کتابخانه ملی رشت اظهار کرد: کتابخانه ملی رشت به عنوان نخستین کتابخانه عمومی کشور یکی از افتخارات رشت محسوب می شود که همواره از آن در جلسات مختلف با هدف معرفی رشت به عنوان شهر اولین ها یاد می کنیم.

وی با قدردانی از زحمات تمامی افرادی که طی سال ها در حفظ و نگهداری این بنای ارزشمند تلاش کرده اند افزود: شورای ششم رشت برای خدمت به این مجموعه ارزشمند اعلام آمادگی می کند و معتقدیم وجود و توسعه چنین مراکزی موجب افزایش آگاهی مردم در بخش های مختلف می شود و هر اندازه سطح آگاهی افراد یک جامعه بیشتر باشد یقینا از بروز بسیاری از مشکلات و ناهنجاریها نیز جلوگیری می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به فرهنگ غنی مردمان شهر رشت بیان کرد: ما نیاز به الگوبرداری از دیگر کشورها را نداریم و الگوهای بسیار خوبی در مباحث مختلف داریم که متاسفانه به خوبی به آنان پرداخته نشده است.

کارگرنیا با اشاره به تصویب طرحی در شورای ششم رشت با هدف تجلیل از چهره های ماندگار رشت تصریح کرد: شورای ششم رشت اخیرا طرحی را با هدف تجلیل از چهره های افتخارآفرین و ماندگار رشت تصویب کرده است و قصد داریم سالیانه یک بار این اقدام انجام شود.

وی به قدمت ساختمان کتابخانه ملی رشت اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بخش اعظمی از این ساختمان از چوب تشکیل شده است ، هماهنگی هایی به منظور حضور نیروهای سازمان آتش نشانی با هدف بررسی مباحث ایمنی و رفع هر گونه مشکل احتمالی از کتابخانه ملی رشت انجام می دهیم تا خدای ناکرده در صورت وقوع حوادث غیر مترقبه خطری این مجموعه ارزشمند را تهدید نکند.