اعتبارات به سمت موسسات فرهنگی و هنری گسیل شود
اعتبارات به سمت موسسات فرهنگی و هنری گسیل شود
رشت- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه اعتبارات به سمت موسسات فرهنگی و هنری گسیل شود، گفت: توجه ویژه به اهالی فن و با تجربه دردستور کار ارشاد گیلان قرار دارد.

به گزارش گیرا آنلاین به نقل از مهر، امیرحسین طاهری ظهر دوشنبه در نشست با مدیران مؤسسات سینمایی گیلان ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: تخصص محوری و توجه ویژه به اهالی فن و با تجربه در دستور کار فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم خروج تصدی گری دولت از حوزه هنر افزود: هنر و فرهنگ باید به اهل فن و متخصصان واگذار شود و جنبه عمومی و مردمی پیدا کند.

وی با بیان اینکه اعتبارات باید به سمت مؤسسات فرهنگی و هنری گسیل شود، گفت: با لابی گری و سفارش پذیری در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و تخصیص اعتبارات به شدت مخالف هستم.

طاهری با تاکید بر اینکه شایسته سالاری و شایسته گزینی در اولویت فعالیت‌های ارشاد گیلان خواهد بود، ادامه داد: مسکن اهالی سینما نیز پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر جایگاه و نقش مهم مؤسسات سینمایی در پیشرفت و توسعه اقتصاد سینمای استان افزود: مؤسسات سینمایی و هنری که طرح ارائه دهند مورد حمایت قرار می‌گیرند.