اطلاعيه؛ آغاز فصل گرما و محاسبات مصرف و گازبها
اطلاعيه؛ آغاز فصل گرما و محاسبات مصرف و گازبها
از همه مشتركين عزيز خواهشمند است با رعايت نكات ايمني و مديريت مصرف، علاوه بر كاهش هزينه ها، اين انرژي پاك را براي نسل هاي آينده حفظ نمایند.

گیرا آنلاین- روابط عمومی شرکت گاز گیلان هرساله با آغاز بهار و بجهت اطلاع رسانی در خصوص محاسبه گازبها در دوره فصل گرم نكات ذيل را به اطلاع عموم مردم عزیز استان مي رساند:

براساس دستورالعمل شركت ملي گاز ايران،  براي محاسبه گازبها، سال به دو بخش گرم و سرد تقسيم مي شود كه فصل گرم از تاريخ  ۱۶ فروردین تا پايان ۱۵ آبان ماه و مابقي سال به عنوان فصل سرد در سراسر تعريف مي شود.

در فصل گرم سال، طبعاً مصرف گاز کاهش یافته و بر همین اساس تخفیف مبلغ برداشته می شود، لذا هزینه هر مترمکعب گاز از حداقل ۴۱۴ ریال در فصل سرد، مجدداً به حداقل ۱۰۸۱ ريال بازمی‌گردد كه بصورت پلكاني متناسب با نوع اقليم و ميزان مصرف در نوسان مي باشد. لذا هر اندازه مشترك بهينه تر مصرف نمايد مشمول پرداخت مبلغ گاز كمتر و در صورت مصرف بيشتر و با قرار گرفتن در پله هاي بالاتر، مشمول پرداخت گازبهاي بيشتر خواهد شد.

لازم به ذکر است شهرهاي استان گيلان به لحاظ آب و هوايي به سه اقليم تقسيم مي شوند كه در  اقليم ۱ شهرهاي بره سر و جيرنده، در اقليم ۲ شهرهاي پره سر، حويق، ديلمان، شاندرمن، لوشان، ليسار، ماكلوان، ماسال، املش، رانكوه، چوبر، لوشان، رحیم آباد و اسالم و مابقي شهرهاي استان گیلان در اقليم ۳ قرار مي گيرند كه اين اقليم بندي توسط شركت ملي گاز ايران با همكاري سازمان هواشناسي کشور تنظيم مي شود و در حدود اختيارات شركت هاي گاز استاني نمي باشد.

در پايان از همه مشتركين عزيز خواهشمند است با رعايت نكات ايمني و مديريت مصرف، علاوه بر كاهش هزينه ها، اين انرژي پاك را براي نسل هاي آينده حفظ نمایند.

«جدول اقلیم بندی شهرها ومیزان گازبها در سطح استان گیلان»

اطلاعيه؛ آغاز فصل گرما و محاسبات مصرف و گازبها

اطلاعيه؛ آغاز فصل گرما و محاسبات مصرف و گازبها