اصناف گیلان؛ عفاف و حجاب را در خدمت رسانی نوروزی مدنظر قرار دهند
اصناف گیلان؛ عفاف و حجاب را در خدمت رسانی نوروزی مدنظر قرار دهند
مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان گیلان گفت: اصناف گیلان به وظایف خود در حوزه عفاف و حجاب با جدیت عمل نمایند.

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت گیلان؛ تیمور پورحیدری در حاشیه جلسه ویژه عفاف و حجاب در بخش اصناف اظهار داشت: مدیران اتحادیه‌های صنفی و اتاق‌های اصناف موضوع ماده ۲۸ قانون نظام صنفی کشور را مجددا به کلیه صنوف ابلاغ کنند و نظارت آن را با جدیت بر عهده بگیرند.

وی با اشاره به تقارن ماه پربرکت رمضان و نوروز باستانی گفت رعایت احکام و مسائل شرعی به ویژه عفاف و حجاب در محدوده اماکن صنفی برای خدمات رسانی به گردشگران و شهروندان به شدت مورد انتظار است.

این مسئول به اتاق اصناف و روسای اتحادیه‌های صنفی و معاونت بازرسی و نظارت تکلیف کرد: با حضور میدانی و نظارت همگانی بر کلیه صنوف و بازار به ویژه کافه ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های بزرگ از اقدامات نامتعارف و هنجارشکنانه مرتبط به عفاف و حجاب جلوگیری و در صورت مشاهده بدون اغماض برخورد قانونی اعمال گردد.

مدیرکل صمت گیلان، رعایت عفاف و حجاب اسلامی را جز لاینفک فعالیت هر کسب و کار صنفی دانست و تاکید کرد: به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد عده‌ای معدود؛ شأن مردم با فرهنگ و اصیل این مرز و بوم را با بی‌حجابی و اقدامات ناثواب خدشه‌دار نمایند، لذا با استفاده از کلیه ظرفیت‌ها این موضوع حساس به نحو مطلوب پیگیری خواهد شد.

تیمور پورحیدری با آرزوی تحولاتی نو در جامعه صنفی در سال جدید گفت: آرامش و نظم در سایه عمل به قوانین جاری کشور رخ می‌دهد، لذا همگی ملزم به رعایت چارچوب و قوانین جاری کشور در جهت رونق فضای کسب و کار هستیم.

گفتنی است؛ بیش از ۱۴۰ هزار واحد صنفی در سطح استان گیلان فعالیت می کنند.