اشتغال بالغ‌بر ۱۶ هزار نفر در واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی گیلان
اشتغال بالغ‌بر ۱۶ هزار نفر در واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی گیلان
در حال حاضر ۹۱۹ واحد در شهرک‌های صنعتی مشغول فعالیت‌اند .

گیرا آنلاین- به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ، فریبرز سعیدی‌کیا از فعالیت ۳۶شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در گیلان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۳۳شهرک و ناحیه صنعتی در دست بهره‌برداری هستند.

وی با اشاره به تعداد اشتغال واحد‌های بهره‌بردار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گفت : ۱۶هزار و ۱۱۴نفر در شرکت‌های فعال مشغول خدمت هستند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان از راه‌اندازی ۵۱واحد صنعتی طی سال گذشته خبر داد و افزود: ۴۷۴نفر در پی راه‌اندازی این شرکت‌ها مشغول به کار شدند.

سعیدی‌کیا با بیان اینکه در حال حاضر ۹۱۹واحد در شهرک‌های صنعتی مشغول فعالیت هستند، افزود: ۶۸۱واحد جدید نیز در حال ساخت‌وساز در شهرک‌های صنعتی هستند.

وی با اشاره به حمایت‌های مالی شرکت شهرک‌های صنعتی به شرکت‌های مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بیان کرد: ۱۸واحد صنعتی تاکنون ۳۶۰میلیارد ریال تسهیلات گرفته و علاوه بر آن چهار واحد دیگر نیز از صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک ۵۰میلیارد ریال تسهیلات گرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در احداث و توسعه تصفیه‌خانه‌های صنعتی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۱۰واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی متصل به تصفیه‌خانه، ۱۰شهرک و ناحیه صنعتی دارای تصفیه‌خانه فاضلاب مرکزی، ۱۰شهرک و ناحیه صنعتی دارای تصفیه‌خانه فعال و همچنین چهار شهرک و ناحیه صنعتی در حال ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب هستند.

به گفته سعیدی‌کیا، هفت ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی استان مستقر هستند و ۳۲شهرک دارای آب و تلفن، ۳۳شهرک دارای برق و ۲۹شهرک دارای گاز هستند.