استقبال از منابع علمی دیجیتال در دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزایش یافت
استقبال از منابع علمی دیجیتال در دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزایش یافت
مدیر اطلاع رسانی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش استقبال اعضا هیات علمی و دانشجویان دانشگاه درخصوص استفاده از منابع علمی دیجیتال دانشگاه در ایام کرونا ، خبر داد.

گیرا آنلاین– مهندس عادل کرم زادگان- مدیر اطلاع رسانی و منابع علمی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: از زمان شیوع کرونا با توجه به مجازی بودن کلاس های دانشجویان و تعطیلات مربوطه مراجعه اعضا هیات علمی و دانشجویان دوره های تخصصی و دستیاری و عمومی دانشگاه به منابع دیجیتال افزایش یافته است.

وی در ادامه افزود ؛ معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه در این راستا با نیاز سنجی از کتابخانه های دانشکده ها و مراکز آموزشی درمانی به خرید ۱۷۶ عنوان کتاب دیجیتال سال ۲۰۲۰ مورد نیاز اساتید و دانشجویان اقدام و در سایت کتابخانه مرکزی دانشگاه بار گذاری نموده است.

مهندس کرم زادگان تصریح کرد: رویکرد و استقبال کاربران از منابع دیجیتال بجهت دسترسی آسان و نامحدود و مقرون بصرفه بودن این منابع، مدیران منابع علمی کشور را بسمت ایجاد زیرساخت و تجهیز کتابخانه ها به این نوع منابع تشویق و ترغیب نموده است.

 وی با بیان اینکه پیش بینی کارشناسان اطلاع رسانی و علم اطلاعات این است که در آینده نزدیک کتابخانه های دیجیتال جای کتابخانه های سنتی را خواهد گرفت ، افزود؛ معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکنون گامهای خوبی در این خصوص برداشته و زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری بروز و امن و مستحکم ایجاد کرده همچنین، برنامه هایی را به منظور توانمند سازی کارشناسان و کارکنان این حوزه ها جهت گذر موفق از این مرحله،آغاز کرده است.