استفاده از ظرفیت پست برای توسعه تجارت الکترونیک
استفاده از ظرفیت پست برای توسعه تجارت الکترونیک
.

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی اداره کل پست استان گیلان ، محمد حسین هوشنگی مدیر کل پست گیلان با مهدی فلاح نماینده منتخب مردم شهرستانهای رشت و خمام دیدار و گفتگو کرد .

منتخب مردم شهرستانهای رشت و خمام در این دیدار با اشاره به اینکه دستگاه های خدمت رسان هرچه بهتر کار کنند و چابک تر باشند مشکلات بیشتری از مردم را مرتفع خواهند کرد اظهار داشت : استفاده از ظرفیت پست برای توسعه تجارت الکترونیک منافعی نظیر کاهش معضل ترافیک ، کاهش سفرهای شهری و صرفه جویی در زمان را دربر خواهد داشت .

وی ضمن بیان تجربیات خود در استفاده از ظرفیت پست در حوزه بهداشت و درمان اضافه کرد : نظام کدپستی و اصول آدرس دهی صحیح می تواند در ارائه خدمات مطلوب بهداشتی به مردم مورد استفاده قرار گیرد .

فلاح در ادامه بر لزوم ارائه داده ها و اطلاعات توسط دستگاه های اجرایی استان بصورت خلاصه و با بیان اهداف ترسیمی به منظور پیگیری و رفع موانع موجود تأکید کرد و استفاده از ظرفیت های مغفول مانده در استان را برای رسیدن گیلان به جایگاه واقعی خود در کشور خواستار شد .

مدیر کل پست گیلان در این دیدار ضمن تشریح اقدامات پست گیلان در سال گذشته توسعه تجارت الکترونیک و پیاده سازی پروژه ملی جی نف را از اولویت های مهم پست گیلان دانست و از افزایش ۱۵ درصدی ترافیک مرسولات پستی استان در سال گذشته خبر داد .

وی با بیان اینکه ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه تجارت الکترونیک و فعالان حوزه کسب و کار دیجیتال در استان وجود دارد تصریح کرد : سال گذشته با همکاری شرکت های دانش بنیان دو واسط پستی بومی در استان به منظور حمایت از تولید کنندگان و مشاغل خرد و خانگی برای تولید محتوا ، دسترسی به بازارهای الکترونیک و توسعه اقتصاد دیجیتال به بهره برداری رسید که با توجه به شعار امسال که مزین است به مشارکت مردم در جهش تولید لذا ضرورت دارد بیش از پیش نسبت به بهره گیری از ظرفیت های مردمی جهت توسعه اقتصادی در استان اقدام نماییم .

هوشنگی صنعت پست را صنعتی فراگیر و پربازده دانست و خواستار حمایت کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برای حمایت از پست به منظور ساماندهی مشاغل خانگی و توسعه تجارت الکترونیک شد .

وی در ادامه سرانه مرسولات پستی را یکی از شاخصه های توسعه یافتگی دانست و توجه واقع بینانه به این شاخص را برای اتخاذ تصمیمات لازم در حوزه برونسپاری خدمات دستگاه های اجرایی خواستار شد .

مدیر کل پست گیلان همچنین بستر سازی برای اجرای دولت الکترونیک ، توزیع عادلانه منابع و احصاء اطلاعات درست از گستره جمعیتی با هدف کمک به اتخاذ تصمیمات مناسب در مدیریت شهری را از مزایای مهم طرح جی.نف دانست و همکاری سایر دستگاه متولی استان را برای پیاده سازی این پروژه ملی خواستار شد .