استفاده از خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی باید در جامعه هدف نهادینه و فرهنگ سازی شود
استفاده از خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی باید در جامعه هدف نهادینه و فرهنگ سازی شود
بر اساس آمار منتشره سازمانی ، تامین اجتماعی گیلان در ارائه خدمات غیرحضوری از جایگاهی قابل قبول در عرصه کشوری برخوردار است .

گیرا آنلاین– به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، نتایج ارزیابی ها و جداول رتبه بندی استانها از حیث استفاده بیمه شدگان و کارفرمایان از خدمات غیرحضوری این سازمان از طریق سامانه مربوطه به نشانی es.tamin.ir  بیانگر موقعیت قابل فبول تامین اجتماعی گیلان و استقبال خوب از این بستر فراهم شده برای کاهش و حذف مراجعات میباشد .

بر این اساس تامین اجتماعی گیلان در خدمت پاداش ازدواج با ۷۶ درصد ارائه غیرحضوری در جایگاه اول کشور قرار گرفت .

همچنین در ارائه کمک هزینه کفن و دفن نیز ۷۱ درصد مشمولان بصورت غیرحضوری از این خدمت برخوردار گردیدند که استان گیلان در این شاخص رتبه چهارم کشور را کسب نمود

کارفرمایان استان نیز با ثبت ۳۰ درصد از اعتراضهای خود به بدهی های بیمه ای بصورت غیرحضوری در این طرح مشارکت نمودند که ماحصل آن قرار گرفتن استان در جایگاه پنجم کشور بود .

بیمه شدگان متقاضی استفاده از کمیسیون های پزشکی نیز ۴۶ درصد از درخواستهای خود را غیرحضوری به ثبت رساندند که در این بخش منجر به قرار گرفتن استان در رتبه هشتم کشور گردید . 

۵۳ درصد اطلاعات مفاصاحسابهای دریافتی کارفرمایان در قالب غیرحضوری صورت و استان گیلان در این حوزه در رتبه یازدهم قرار گرفت .

در کفالت و خرید سوابق دوران خدمت بعنوان سابقه نیز استان گیلان با ۶۳ درصد ثبت درخواستها و اقدامات غیرحضوری در رتبه شانزدهم قرار گرفت .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان بدنبال اعلام نتایج میزان استفاده از خدمات غیرحضوری تا تاریخ دهم بهمن ماه از طریق سازمان ، طی پیامی از اقدامات و تلاشهای همکاران و مشارکت شرکای اجتماعی قدردانی نموده و بر گسترش بیشتر و تعمیم روز افزون استفاده از این خدمات در بین بیمه شدگان و کارفرمایان و نهادینه نمودن و فرهنگ سازی آن تاکید نمود .