استفاده از اتوبوس های رشت در شهر قزوین / مظلومیت ماموران سد معبر شهرداری رشت
استفاده از اتوبوس های رشت در شهر قزوین / مظلومیت ماموران سد معبر شهرداری رشت
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت

گیرا آنلاین_ ۱۰ دستگاه از اتوبوس های ارسالی رشت به قزوین که قرار بود پس از تعمیر به چرخه حمل و نقل رشت بازگردانده شوند پس از بازسازی در شهر قزوین به کارگرفته شدند.

 محمد حسین واثق کارگرنیا در سیزدهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با اشاره به وضعیت اتوبوس های سطح رشت اظهار کرد: رشت در مجموع ۱۸۷ دستگاه اتوبوس در اختیار دارد که از این تعداد ۳۴ دستگاه در سطح شهر مشغول فعالیت هستند و ۵۱ دستگاه دیگر نیز قابلیت تعمیر و بازسازی دارند .

وی به اعزام ۱۰۲ دستگاه اتوبوس به اتوبوسرانی قزوین به منظور تعمیر و بازسازی اشاره کرد و گفت: در آن سال ۱۰۲ دستگاه اتوبوس با هزینه ۱۸۵ میلیون تومان به قزوین اعزام شد و قرار بود هر ماه بیست دستگاه اتوبوس پس از تعمیر به سازمان اتوبوسرانی رشت تحویل داده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه از مجموع ۱۰۲ دستگاه اتوبوس ، سیزده دستگاه پس از تعمیر به شهرداری رشت تحویل داده شد افزود: با بررسی های انجام شده توسط کارشناسان ، این اتوبوس ها به خوبی تعمیر نشده بودند و مجددا به تعمیر نیاز پیدا کردند و در نهایت از مجموع ۱۰۲ دستگاه اتوبوس اعزامی به قزوین پانزده دستگاه تعمیر و شهرداری رشت تحویل داده شد و ۱۰ دستگاه دیگر نیز در قزوین مشغول خدمات دهی به شهروندان قزوینی بود.

کارگرنیا به پیگیری های انجام شده به منظور بازپس گیری ۱۰ دستگاه اتوبوس رشت از قزوین اشاره کرد و گفت: این ۱۰ دستگاه اتوبوس به استان گیلان باز پس داده شد و در حال حاضر از مجموع ۱۰۲ دستگاه اتوبوس ۳۵ اتوبوس در قزوین توقیف هستند و اتوبوسرانی قزوین معتقد است که باید بابت پانزده اتوبوس تعمیر شده رشت در قزوین باز هم مبالغ دیگری به شهرداری قزوین پرداخت کنیم و این در حالی است که از بابت تعمیرات این اتوبوس ها قرار بود شهر قزوین از حمایت هایی از سوی وزارت کشور برخوردار شود .

وی با ابراز گلایه از عدم نظارت صحیح پیرامون اتوبوس های اعزامی رشت به قزوین افزود: این اتوبوس ها از محل بیت المال خریداری شده است و انتظار می رفت با دقت و توجه بیشتری توسط برخی از مدیران وقت و کارشناسانی که در آن زمان نیز پیرامون اعزام اتوبوس های رشت به قزوین مسوولیت داشتند اقدامات لازم انجام می شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه انتظار می رود موضوع اعزام اتوبوس های رشت به قزوین و کم کاری ها و بی توجهی های انجام شده در این باره به صورت جدی پیگیری شود بیان کرد: باید حافظ بیت المال باشیم و چنین اقداماتی ضررهای زیادی به بیت المال و اعتماد شهروندان وارد می کند.

کارگرنیا به بازدید استاندار گیلان از وضعیت لندفیل سراوان اشاره کرد و گفت: فعالیت فاز نخست کارخانه کودآلی آغاز شده است و ان شاا به زودی فاز دوم نیز به بهره برداری برسد .

وی با اشاره به اقدامات انجام شده پیرامون ساماندهی وضعیت سراوان تصریح کرد: در تلاشیم تا با اقدامات انجام شده و حمایت های استاندار گیلان ، نمایندگان مردم رشت در مجلس، یک بار برای همیشه این مشکل برطرف شود.

کارگرنیا به بازدید استاندار گیلان از وضعیت لندفیل سراوان اشاره کرد و گفت: فعالیت فاز نخست کارخانه کودآلی آغاز شده است و ان شاا به زودی فاز دوم نیز به بهره برداری برسد .

وی با اشاره به اقدامات انجام شده پیرامون ساماندهی وضعیت سراوان تصریح کرد: در تلاشیم تا با اقدامات انجام شده و حمایت های استاندار گیلان ، نمایندگان مردم رشت در مجلس، یک بار برای همیشه این مشکل برطرف شود.
وی به انتشار کلیپی در فضای مجازی پیرامون درگیری یک بانوی دستفروش با ماموران سد معبر شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: در ابتدا هر فردی این کلیپ را مشاهده می کرد این تصور برایش تداعی می شد که ماموران سد معبر به وظیفه قانونی خود عمل نکرده اند و یک مجری که به دور از نزاکت الفاظی را در این کلیپ بیان میکرد نیز سعی در تشویش اذهان عمومی و پنهان ماندن واقعیت ها داشت.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه پس از بررسی های انجام شده ، زوایای مختلف این کلیپ مشخص شد تصریح کرد: این بانوی دستفروش سالها در آن نقطه از شهر به فروش تولیدات صنایع دستی مشغول بود اما پس از مدتی برخی از افراد با در اختیار قرار دادن سینی های بزرگ ، آن بخش از پیاده راه رشت را به یک سوپر میوه تبدیل کردند که یقینا مورد انتقاد برخی از شهروندان بود و مشکلات سد معبر نیز به همراه داشت.

کارگرنیا با تاکید به اینکه ماموران سد معبر شهرداری رشت در انجام وظایفشان مورد هجمه قرار گرفتند تصریح کرد: برخی از افراد سودجو با تهیه و ارسال کلیپی از این اتفاق فضا را به سمت و سویی دیگر هدایت کردند که به نحوی اجحاف در حق ماموران سدمعبر شهرداری رشت بود.

وی با بیان اینکه ماموران سد معبر شهرداری رشت در این اتفاق مظلوم واقع شدند افزود: شهرداری رشت یک غرفه رایگان در اختیار این بانوی دستفروش قرار داد اما وی پس از مدتی مجددا به همان محل پیشین فعالیتش مراجعه کرده است .
رئیس شورای شهر رشت به انجام رسم گلریزان از گذشته های دور اشاره کرد و گفت: این سنت سالهاست در ستاد دیه به منظور حمایت و مدد رساندن به افراد نیازمند زندانی در حال انجام است .

کارگرنیا به حضور مسئول ستاد دیه گیلان در این جلسه شورا اشاره کرد و گفت: شورا و شهرداری رشت از گذشته تا به امروز در حد توانشان به این مجموعه کمک کرده اند.