از ۲۲ هنرمند گیلانی در ششمین جشنواره موسیقی نوای خرم در تالار وحدت تهران تقدیر شد
از ۲۲ هنرمند گیلانی در ششمین جشنواره موسیقی نوای خرم در تالار وحدت تهران تقدیر شد
هدف اصلی از برگزاری جشنواره و جایزه همایون خرّم، تأکید و ترغیب فرزندان­مان به فراگیری و حفاظت از موسیقی اصیل ایرانی به عنوان سرمایه فرهنگی کشور است
مدیرمسئول آموزشگاه موسیقی «هزار دستان» رشت به‌همراه ۲۱ هنرمند نوجوان گیلانی در شمین جشنواره موسیقی نوای خرم تقدیر شدند.

در بخش اجراهای گروهی: هنرجویان آموزشگاه موسیقی «هزار دستان» رشت به مدیر مسئولی «جاوید رضایی»؛ متشکل از نورا احمدی، شکیبا امیری، آتنا امانی، محمدامین حلاجیان، محمدمهدی صفرزاده، عرفان فرخی، محمدعلی استوار، امیررضا مؤذن، عمادرضا قنبرپور، ستایش محمودی، پانته‌آ مدنی، نادیا باقری‌پور، پرهام شعبانی، آیت الهیاری، پوریا پارسا، نیلوفر قلی‌زاده، سیدمانی هاشمی، کسری رضایی و طاها نوری  شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش اجراهای تک‌نوازی و تک‌خوانی نیز امیرحسین آدوس از رشت و یاسین آذره لاکه از رودبار، دیگر هنرمندان نوجوان گیلانی تقدیر شدند.

جشنواره و جایزه همایون خرّم (نوای خرّم) از جمله رویدادهای حوزه موسیقی در بخش خصوصی است که ششمین دوره آن آبان و آذر ماه سال ۱۳۹۸ با همراهی خانواده مرحوم همایون خرم آهنگساز فقید موسیقی ایرانی با هدف ارتقای سطح هنری و موسیقایی و استفاده از نمونه‌ها و الگوهای موجود در هنر ایرانی برای هنرمندان گروه سنی زیر ۱۸ سال توسط مؤسسه فرهنگی هنری «راد نواندیش» با مدیریت بردیا صدر نوری و دبیری ناصر ایزدی در مجتمع فرهنگی هنری نور، بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران برگزار شد.

تمامی سازها، خوانندگان و همچنین گروه‌های موسیقی کودک و نوجوان داوطلب (کمتر از ۱۸ سال) با اجرای یکی از تصانیف و یا قطعات بی‌کلام ۱۰ نفر از استادان موسیقی ایران (استاد مرتضی محجوبی، ابوالحسن صبا، روح الله خالقی، مجید وفادار، مهدی خالدی، علی تجویدی، همایون خرم، حبیب الله بدیعی، پرویز یاحقی و اسدالله ملک) که به شکل رسمی عرضه شده است، به صورت تکخوانی، تکنوازی، همخوانی، همنوازی و گروه‌نوازی در این جشنواره شرکت کردند.

در بخشی از بیانیه ستاد برگزاری این جشنواره آمده است: «ششمین دوره جشنواره و جایزه همایون خرّم (نوای خرّم ۶) با تلاش شبانه‌روزی همکاران مؤسسه فرهنگی و هنری راد نو اندیش، یاری خانواده محترم استاد همایون خرّم و اجراهای دلنشین موسیقی فاخر ایرانی توسط کودکان و نوجوانان ایران عزیزمان خاطره‌­ای شیرین در تاریخ فرهنگ و هنر کشورمان بر جای گذاشت. این جشنواره چون سالیان پیش، بر حفظ و گسترش فرهنگ اصیل و فاخر ایرانی، ارتقای سطح هنری و موسیقایی نسل جوان، کشف استعدادها و ارایه الگوهای مناسب موجود در هنر ایرانی تأکید داشته است.

در این دوره از جشنواره، ۲ هزار و ۵۳۵ داوطلب از ۱۲۱ شهر و بیش از ۱۵۰ آموزشگاه موسیقی در قالب ۹۸۲ اجرا آثاری از آهنگسازان بزرگ کشور اساتید: مرتضی محجوبی، ابوالحسن صبا، روح‌الله خالقی، مجید وفادار، مهدی خالدی، علی تجویدی، همایون خرّم، حبیب‌الله بدیعی، پرویز یاحقی و اسداله ملک را برای ستاد جشنواره به صورت تصویری ارسال کردند. از میان اجراهای رسیده پس از داوری اولیه، یک‌هزار و ۷۱۴ نفر در قالب ۵۳۵ اجرا در چهار رده سنی زیر ۹ سال، ۹ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۵ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال به مرحله رقابتی اجرای حضوری راه یافتند.

داوران دوره ششم جشنواره مشتمل بر اساتید فریدون شهبازیان، میلاد کیایی، افلیا پرتو، وارطان ساهاکیان، علی جهان‌دار، مظفر شفیعی، پری ملکی، معصومه مهرعلی، بهناز ذاکری، مزدا انصاری، پویان آزاده، رضا مهدوی، علی‌رضا چراغچی، بابک شهرکی، محمدرضا فیاض، حامد ابراهیمی، مجید ناظم‌پور، مجید واصفی و حسین فاضل با صرف وقت و دقت بسیار طی ۶ روز کامل به تماشا و بررسی و داوری اجراها به صورت حضوری پرداخته و با مد نظر قرار دادن معیارهایی چون آراستگی ظاهر و آداب صحنه، کوک ساز، تکنیک و صدا دهی (هماهنگی فنی در اجرا برای گروه‌ها)، تنظیم، خلاقیت و نوآوری یا اجرای صحیح و نزدیک به اصل اثر و احساس در اجرا، به امتیازدهی آثار پرداختند. در نهایت در هر رده سنی، اجراهای اول و دوم دارای بالاترین میانگین امتیازات داوری به عنوان اجراهای برگزیده و قابل تقدیر انتخاب شدند.

همانگونه که بارها اعلام شد هدف اصلی از برگزاری جشنواره و جایزه همایون خرّم، تأکید و ترغیب فرزندان­مان به فراگیری و حفاظت از موسیقی اصیل ایرانی به عنوان سرمایه فرهنگی کشور است و شکل رقابتی جشنواره، صرفاً برای ایجاد انگیزه تمرین و ممارست بیشتر عزیزنمان برای ارایه باکیفیت متناسب اجرای موسیقی است.»