از همه اندیشه‌ها برای شکوفایی استعدادهای هنری بهره می گیریم
از همه اندیشه‌ها برای شکوفایی استعدادهای هنری بهره می گیریم
رشت- رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه فضا برای بهره گیری از استعدادهای هنری باز است، گفت: از همه اندیشه‌ها برای شکوفایی استعدادهای هنری بهره می گیریم.

به گزارش گیرا آنلاین   سید رسول منفرد ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران گیلان، اظهار کرد: چالش‌ها و مشکلات در جامعه در فضای هنری هم تسریع پیدا کرده و بازتاب خواهد داشت.

وی با بیان اینکه چالش‌ها مایه بروز و نبوغ استعدادهای هنری می‌شود، افزود: اتفاقات و تجربه نیم قرن اخیر نشان می‌دهد که چالش‌ها و مشکلات جامعه منتج به ذوق هنری و کشف و شکوفایی استعدادهای هنری شده است.

رئیس حوزه هنری گیلان، مسئله محوری را مهم‌ترین رویکرد این نهاد فرهنگی دانست و بیان کرد: تعریف زیست بوم گیلان پیش نیاز طرح نظام مسائل است و حوزه هنری تلاش کرده ماکتی از زیست بوم گیلان را طراحی کند.

منفرد با اشاره به اهمیت سند زیست بوم گیلان، اضافه کرد: طرح سند زیست بوم گیلان کمک بزرگی به گیلان شناسی ما در ابعاد مختلف خواهد کرد تا بتوانیم بر اساس داده‌های آماری درست تصمیم گیری و برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به طرح سند تحول گیلان، افزود: ترویج فرهنگ کار و تولید و توجه به هویت با محوریت کودک و نوجوان و خانواده در سند تحول مورد تاکید است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به رویکردهای این نهاد فرهنگی و هنری، بیان کرد: تقویت هنر و اندیشه، تقویت جنبه مردمی ساختارها و برنامه‌ها و توجه به حوادث و سوانح زمانه بخشی از رویکردهای حوزه هنری گیلان است.

منفرد ادامه داد: تمرکز به موضوعات اصلی گیلان و ایران، مخاطب کودک و نوجوان و ایجاد هویت هنر انقلاب اسلامی بخش دیگری از رویکردهای حوزه هنری گیلان است.

وی با بیان اینکه پیوند هنر و اندیشه با کار نمایشی و بخش نامه‌ای صورت نمی‌گیرد، افزود: باید بسترهای لازم برای بهره گیری از ظرفیت‌های هنرمند و اندیشمند در کنار هم فراهم شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه فضا برای بهره گیری از ظرفیت‌ها و استعدادهای هنری باز است، گفت: حوزه هنری گیلان از همه ظرفیت‌ها و اندیشه‌ها برای شکوفایی استعدادهای هنری بهره می‌گیرد.

  • نویسنده : صدف نصیری طولازدهی