از دست رفتن اعتبار یکصد میلیارد تومانی /  اقلیت باید نظر اکثریت را بپذیرند
از دست رفتن اعتبار یکصد میلیارد تومانی /  اقلیت باید نظر اکثریت را بپذیرند
رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه «علوی» با حکم قاضی به طور موقت در شهرداری حضور دارد، گفت: به دنبال ثبات مدیریتی هستیم و از رأی خود در دادگاه دفاع می کنیم.

گیرا آنلاین-محمد حسین واثق کارگرنیا بعد از ظهر یکشنبه گفتگو با رسانه‌ها با بیان اینکه شورای شهر بنا بر قانون قبل از شروع رسمی کار خود شهردار را انتخاب کرد، اظهار داشت: از آنجایی که خواسته ما و مردم ایجاد تغییرات عمده در مدیریت شهری بود لذا تلاش کردیم که هیچ گونه فرصت‌سوزی نداشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت افزود: حدود ۴۰ نفر برای تصدی کرسی شهرداری رشت داوطلب شدند و با توجه به شناختی که از علوی داشتیم و تجربه ۸ سال عضویت وی در شورا او را تأیید کردیم تا شهر از رکود چند ساله خارج شود اما در همان مراحل ابتدایی احساس کردیم که وی از برنامه‌های خود عقب افتاده است.

وی بیان اینکه با وجود تذکرات متعدد و توصیه به پرهیز از فرصت سوزی، تغییر رویه در مدیریت شهردار ایجاد نشده و وی استیضاح شد، ادامه داد: شورا از فرصت قانونی خود استفاده کرد و پس از تذکرات مختلف از وی طرح سوال شد.

واثق کارگرنیا بیان کرد: علوی در مرحله اول یعنی طرح سوال حضور پیدا کرد اما در جلسه استیصال حضور نیافت و درنهایت مقابل خبرنگاران و دو دوربین رأی گیری انجام شد و نتیجه نیز آن بود که ۸ نفر از اعضای شورا از پاسخ‌های علوی قانع نشدند.

رئیس شورای شهر رشت افزود: یکی از اعضای شورا به رأی گیری اعتراض داشت و گفت که دو گزینه مخدوش است که پس از بررسی‌ها دریافتیم که دو برگه به جای تیک زدن گزینه، پر شده است و این جز مخدوش بودن محسوب نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه ۹ نفر از ۱۱ عضو شورا رأی مثبت به انتخاب سرپرست برای شهرداری دادند و در صورتجلسه ۴ نفر گفتند که رأی به ابقای شهرداری داده‌اند، ادامه داد: رأی ما مخفی بود و اینکه بخواهیم کشف رأی کنیم نوعی خلاف قانون است و این یعنی آنکه از این چهار نفر یک نفر واقعیت را نمی‌گوید.

به دنبال ثبات مدیریتی هستیم

واثق کارگرنیا با بیان اینکه هر شخصی حق دارد به احکام صادر شده خود در دیوان عدالت اداری اعتراض کند، افزود: پیگیری‌ها درباره عضو شورایی که باعث به وجود آمدن این مشکلات شده است ادامه دارد زیرا مشکلات باعث توقف شهر شده است.

وی ادامه داد: حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی داریم که ممکن است تا زمان تأیید شدن علوی و مشغول به کار شدن وی، از دست برود لذا رفتار چندگانه این عضو شورا از نظر قانون تعیین تکلیف شود.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه تاکنون فقط فرماندار و همان عضو شورا که تاکنون برای ما مشکل ایجاد کرده در جلسات دیوان عدالت حضور یافته‌اند، تصریح کرد: قاضی دستور داده که علوی موقتاً کار خود را در شهرداری ادامه دهد و ما منتظریم تا نوبت ارائه مستندات ما در دادگاه شود تا بتوانیم از رأی خود دفاع کنیم.

واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه به دنبال ثبات مدیریتی هستیم، گفت: اختلافات باعث رکود شهر می‌شود و هزینه آن را نیز مردم باید پرداخت کنند. علوی برای یک دوره چهار ساله انتخاب شده بود اما با وجود امیدی که به وی داشتیم فرصت را از دست داد.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه اقلیت باید تابع اکثریت باشند و به یکدیگر اطمینان کنند، تصریح کرد: بعد از استیضاح علوی اقلیت و اکثریت بین اعضای شورا ایجاد شد.

وی گفت: اکثریت اعضای شورا رأی به عدم صلاحیت علوی دادند و ما از این رأی خود در دادگاه دفاع خواهیم کرد اگر علوی تغییر رویه دهد با کار وی مشکلی نداریم و از او و یا هر کس دیگری حمایت می‌کنیم.

به گزارش مهر، هفته گذشته دیوان عدالت اداری استیضاح «امیرحسین علوی» شهرداری رشت را از سوی اعضای شورای شهر رد کرد و رأی به بازگشت موقت وی داد.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر