از خبرنگاران حمایت های بیشتری شود | ضرورت راه اندازی اکیپ های تخصصی استقبال از بهار در شهر رشت | لزوم لکه گیری فوری آسفالت معابر آسیب دیده در اثر بارندگی های اخیر
از خبرنگاران حمایت های بیشتری شود | ضرورت راه اندازی اکیپ های تخصصی استقبال از بهار در شهر رشت | لزوم لکه گیری فوری آسفالت معابر آسیب دیده در اثر بارندگی های اخیر
متاسفانه خبرنگاران استان آنگونه که باید حمایت نمیشوند و خیلی از این عزیزان در مقوله بیمه، مسکن و درآمدی دچار مشکل هستند.

گیرا آنلاین_ مسعود عباس نژاد در هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت ضمن تسلیت بابت درگذشت خبرنگار با سابقه گیلانی اظهار داشت: هفته پیش خبر درگذشت مرحوم رضا اسدی از خبرنگاران خوب و با اخلاق استان باعث تاثر و تالم ما شد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت به مشکلات خبرنگاران اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه خبرنگاران استان آنگونه که باید حمایت نمیشوند و خیلی از این عزیزان در مقوله بیمه، مسکن و درآمدی دچار مشکل هستند.

وی افزود: نوشتن مطلب، تحلیل اخبار و اطلاع رسانی نیازمند تحصیلات، علاقه، درایت و جسارت بسیاری است که از عهده و توان هر کسی بر نمی آید و همه ما می دانیم که این شغل نیاز به پشتکار و هوش بالایی دارد اما چرا این عزیزان که اکثرا از فرهیختگان جامعه هم هستند باید با چنین مشکلاتی مواجه باشند!؟

مسعود عباس نژاد ضمن تقدیر از حمایت های انجام شده برای مراسم تشییع مرحوم اسدی گفت: شهرداری رشت، علوم پزشکی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه مطبوعات و … پس از درگذشت مرحوم اسدی به پاس زحماتی که برای جامعه کشیده بودند حمایت هایی انجام دادند اما سوال من اینست که چرا نباید در زمان حیات این افراد از آنها حمایت لازمه را داشته باشیم!؟

وی افزود: من تا هفته آینده جلسه ای با مدیرعامل خانه مطبوعات خواهم داشت تا ببینیم چگونه می توانیم مطالبات خبرنگاران را حداقل در شهر رشت پیگیری کنیم و از همکارانم در شورا میخواهم با همفکری هرآنچه که در توان ماست را برای این قشر زحمت کش انجام دهیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت در ادامه به ضرورت برنامه ریزی جهت استقبال از بهار اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون در آستانه آخرین ماه سال قرار داریم و رشت هم از شهرهای گردشگرپذیر است اهمیت طرح های استقبال از بهار برای ما دوچندان می شود. پیشنهاد میکنم در کنار اقدامات سایر ادارات برای رفع نقص های موجود در حوزه های تخصصی خودشان، شهرداری رشت نیز با راه اندازی اکیپ های تخصصی استقبال از بهار از فرصت کوتاه باقیمانده تا سال نو نهایت استفاده را کرده و اقدام به رفع معضلات، زیباسازی و آراستگی محیط‌های شهری نماید.

وی افزود: مدیریت شهری رشت در سالیان گذشته اقداماتی همچون لکه گیری معابر، شستشو و رنگ آمیزی المان‌های شهری، آذین بندی و ریسه بندی معابر اصلی، گلکاری و اجرای فرش گل، دیوار نگاری، نقاشی دیواری و نصب المان‌های متناسب با ایام نوروز را در دستور کار قرار می داد که امسال نیز انتظار داریم که این اقدامات انجام شود و در کنار این اقدامات، یک اقدام بارز و جدید توسط هر منطقه انجام گیرد و همچنین برنامه های فرهنگی درخور شهر و شهروندان را شاهد باشیم.

مسعود عباس نژاد به مشکلات آسفالت معابر اشاره کرد و بیان کرد: علاوه بر آسفالت معابری که از قبل دارای مشکل بوده، نقاطی نیز به دلیل بارندگی های اخیر در مسیرهای اصلی دچار مشکل شده است که باعث نارضایتی شهروندان و آسیب به خودروها می شود که باید هر چه زودتر شناسایی و مشکلات آنها رفع گردد.

وی افزود: شهر رشت در زمستان معمولا آب و هوای مساعدی برای آسفالت معابر ندارد. بنابراین شهرداری رشت باید نهایت بهره را از روزهای آفتابی برده و برای آن برنامه داشته باشد و حتی یکروز را برای لکه گیری از دست ندهد.