از جعفرزاده تا نوبخت و صادق حسنی و واحدی واعظ
از جعفرزاده تا نوبخت و صادق حسنی و واحدی واعظ
در سال ۱۳۹۴ بعد از  دوسال از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار گردید.

گیرا آنلاین_ جریان اصلاح طلب با استراتژی برهم زدن معادلات جریانات انحصارگرا و بعد از ردصلاحیت چهره های شاخص خود بسمت معرفی کاندیداهایی رفت که خود را اصلاح طلب میدانستند و با جمعبندی  در لیست امید سعی نمود اعتماد مردم را “با تکرار میکنم سیدمحمد خاتمی” بسمت صندوقهای رای روانه کند و نتیجه آن شد که در اکثر حوزه های انتخابیه از جمله تهران همه افراد معرفی شده در لیست امید حائز اکثریت آرا و وارد مجلس دهم شوند.

در آن سال بعد از جمعبندی و مداقه بسیاری از اصلاح طلبان که در آن سالها با عنوان ” شورای اصلاح طلبان استان گیلان” و گام دوم فعالیت می کردند بعد از مصاحبه های فراوان از کاندیدای مختلف به آقایان غلامعلی جعفرزاده و محمدصادق حسنی و  سید حسن واحدی واعظ در شهرستان رشت رسیدند که دونفر از این لیست با رای قابل قبول مردم توانستند راهی بهارستان شوند و فراکسیون امید را تشکیل دهند.

مجلس دهم و مجلس امید هر چه که بود از دل آن لایحه صیانت از کاربران در فضای مجازی ، لایحه حجاب، لایحه افزایش سن بازنشستگان و تغییر قانون انتخابات بیرون نیامد و توانست در برابر هجمه ها و فشارهای بیرونی، بر حداقل های شعارهای اصلاح طلبی مقاومت کند و جامعه  و مردم را از رادیکالیزه شدن فضای سیاسی کشور صیانت کند.

اکنون با عدم صلاحیت غلامعلی جعفرزاده و تایید  محمد صادق حسنی و سید حسن واحدی واعظ و با حضور محمدباقر نوبخت در شهرستان رشت بنظر می رسد میتوان به احیای امید در شهرستان رشت امید بست.

با جایگزینی نوبخت در لیست سال ۱۳۹۴ و حضور و حمایت جبهه اصلاحات گیلان و استفاده از ظرفیت محمدباقر نوبخت و اعتدالگرایان استان گیلان می توان امیدوار بود که این ظرفیت وجود دارد نمایندگانی از رشت در مجلس حضور یابند تا آرای واقعی مردم را نمایندگی نمایند.

محمد باقر نوبخت یک ظرفیت ملی است که می تواند در کنار دیگر نیروی هم حزبی خود واحدی واعظ از حزب اعتدال توسعه و در کنار محمد صادق حسنی از نمایندگان اصلاح طلب لیست امید در مجلس دهم که از قضا بهمراه نوبخت هر دو از یک زادگاه یعنی بخش لشت نشای شهرستان رشت هستند میتوانند معادلات این حوزه انتخابیه را دستخوش تغییر نمایند.

خواست بسیاری از مردم در روستاها و شهرهای حوزه شهرستان رشت بر این است تا محمدباقر نوبخت از ظرفیت خود برای دیگر کاندیدایی که پایه رای قابل قبولی دارند استفاده کند و باعث تغییر در وضعیت شهرستان رشت و کنار زدن نمایندگانی شوند که چندین دوره در مجلس حضور دارند و بنظر می رسد محمد صادق حسنی  و حسن واحدی شانس بیشتری نسبت به سایر کاندیدا برای  قرار گرفتن در لیست مورد حمایت محمدباقر نوبخت داشته باشند.