ارتقا بودجه سنگ فرش محلات در سال آتی/تکمیل و افتتاح ۵ پروژه عمرانی
ارتقا بودجه سنگ فرش محلات در سال آتی/تکمیل و افتتاح ۵ پروژه عمرانی
اختصاص بیش از ۵۰ درصد بودجه سال آينده برای پروژه های عمرانی

به گزارش گیرا آنلاین نشست خبری سید امیرحسین علوی با اصحاب رسانه بعداز ظهر پنجشنبه ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۰ در ساختمان شهرداری رشت برگزار شد.

سید امیرحسین علوی ضمن تبریک و گرامیداشت اعیاد شعبانیه و ابراز دلتنگی برای برگزاری چنین نشست هایی گفت :حضور در جمع اصحاب رسانه همیشه باعث افتخار من بوده است.وی  با بیان اینکه مدیریت زمان در روزهای پایانی سال بسیار سخت می باشد عنوان کرد : به لطف پروردگار تجربه ای که در تمام حوزه ها و دوره های کاری خود طی چندین سال کسب کردم را برای تحقق آرزوها و اهداف شهر رشت به کار آوردم و در تمام روزهای کار اجتماعی خود توفیق همراهی و حمایت اصحاب رسانه را داشتم .

علوی بیان کرد :همه آن چیزی که جدای از وظایف شهرداری در اندیشه ما بود را به یک برنامه مفصل تبدیل کردیم و ماحصل آن اتفاقات و گزارشاتی است که در این ایام رقم خورد .

شهردار رشت با اشاره به موضوع آسفالت خیابان ها اظهار کرد : از ابتدای کار خود با تمام ضعف ها و نواقصی که بود آسفالت خیابان ها را  در اولویت قرار دادیم و طی این چند ماه تقریبا ۲۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر پخش شد. 

وی افزود:  برای سال آینده بودجه سنگ فرش محلات را به پنج میلیارد تومان و قیر را به ۱۵۰  درصد افزایش دادیم . امیرحسین علوی به موضوع ماشین آلات شهرداری اشاره داشت و گفت : از  ابتدای کار من تقریبا ۸۰ درصد از ماشین آلات سنگین شهرداری خراب بود اما امروز خوشبختانه به دوره ی ایده آل ماشین آلات در شهرداری رسیدیم و اکنون ۸۰ درصد از ماشین آلات سالم هستند و در وضعیت مناسبی قراردارند.

شهردار رشت به اتمام پنج پروژه عمرانی طی چهار ماه اخیر اشاره کرد و گفت :ساختمان آتش نشانی ، باغ ژاپنی ، مزار شهدای پارک ملت ، پارک گیلانه و تجهیز نهاد توسعه محله از جمله پروژه های نیمه تمامی بود که ما با سرعت بخشیدن به انها توانستیم پروژه ها را تمام کرده و افتتاح کنیم .

علوی با بیان این که برای سال آینده با حفظ منافع پرسنل خود بیش از ۵۰ درصد بودجه صرف پروژه های عمرانی خواهد شد گفت :با دو مرحله استیضاح ای که انجام شد و البته حق شورا بود سرعت کار ما کم شد اما جبران خواهیم کرد و قطعا این مانع کارکردن و پیشرفت ما نخواهد شد .

شهردار رشت  با تاکید بر رشد درآمدي شهرداری خاطرنشان کرد: نمایندگان در وصول مطالبات شهرداری کمک بسیاری به ما کردند .

وی با تاکید بر همکاری بیشتر بین شهرداری و شورا گفت :در حوزه انتصابات تلاش کردیم، فارغ از نگاههای فردی تصمیم بگیریم و افراد را بر اساس شایستگی‌هایشان انتخاب کنیم. در انتصابات قطعا مشورت خواهم کرد و  تلاش من برای افزایش همکاری بیشتر بین شهرداری و شورا خواهد بود اما حوزه اجرا و در نهایت تصمیم گیری درباره انتصابات شهرداری را از وظایف شهردار میدانم .

امیرحسین علوی افزود: با توجه به استقبال شهروندان از فستیوال شهر خلاق خوراک ، تشکیل ستاد و ساختمانی در بحث شهر خلاق خوراک و راه اندازی آکادمی خوراک از برنامه های پیش رو  می باشد 

وی تاکید کرد: برای حفظ صندلی قطعا هرکاری را انجام نخواهم داد اما برای خدمت به مردم شهرم هرکاری خواهم کرد.اینکه بیان می شود شهردار به دنبال کار انتخاباتی می باشد حاشیه سازی است و حضور بنده و مدیران شهری در محلات از قبل با نامه به شورا اطلاع رسانی شده است.

شهردار رشت با یادآوری برنامه های استقبال از بهار گفت : امسال در هفته درختکاری بیشتر از گونه های بومی و درختانی با عمر طولانی استفاده کردیم و در دو مسیر بلوار افتخاری و جاده تهران درخت های بومی ۳ الی ۴ متری کاشته شد .

  • نویسنده : صدف نصیری طولازدهی