ارتقا آگاهی ‌جامعه با زبان گویایی معلمین مهیا می شود
ارتقا آگاهی ‌جامعه با زبان گویایی معلمین مهیا می شود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رشت،

گیرا آنلاین- فتح اللهی با بیان اینکه ارتقا آگاهی جامعه با زبان گویایی معلمان فراهم می شود، گفت : توسعه زیر ساخت آموزش و پرورش رشد و تعالی کشور را فراهم می کند.

 علی فتح اللهی امروز ( یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ) در مراسم ویژه روز معلم آموزش پرورش ناحیه یک رشت ضمن تبریک‌ این روز فرخنده، اظهار کرد‌: روز معلم یاد آور شهادت شهید مرتضی مطهری و تلاشگران عرصه علم و دانش است‌.

فرماندار رشت با بیان اینکه معمولا‌ در شهادت  مراسم ویژه ایثار و شهادت و حزون و اندوه برگزار می شود، گفت‌: اما  دلیل اینکه شهادت این شهید فرزانه جشن گرفته‌ و هفته‌ای به این مناسبت‌ برای فرهنگیان نام گذاری می شود پیام آور اتفاقات بزرگ و ارزشمندی است‌.

فتح اللهی با اشاره به اینکه شخصیت بارز شهید مطهری اینگونه بعد از شهادتش ماندگار شد، اذعان کرد‌: ‌هفته معلم یکی از روزهای خاطره انگیز معلمان و دانش آموزان است.

 وی به شخصیت بارز شهید مطهری اشاره کرد و افزود‌: ‌لحظه لحظه زندگیش خدمت به مردم‌، ‌افزایش آگاهی و ایجاد فضای علم و ادب و پرورش انسان های سپری شد مرگ چنین انسان های نیز روشنفکری را برای بشریت بارور می کند‌.

فرماندار رشت به شهادت سردار سلیمانی پرداخت و  تصریح کرد‌: مرگ انسان های ارزشمند و تاثیر گذار ‌در جامعه می تواند تولد دیگری باشد‌، شهادت سردار سلیمانی موج عظیمی از اندیشه‌ها،  انرژی‌ها و اراده ‌قوی را برای آحاد ملت ایجاد کرد‌.

فتح اللهی ادامه داد: علاوه بر تسلیت شهادت شهید مرتضی  مطهری‌، ۱۲ اردیبهشت نیز ‌بخاطر زحمات بی بدیل معلمان که ذره ذره وجودشان را در راستای پرورش انسان ها به کار می‌برند تبریک و تهنیت عرض می کنیم‌.

نماینده عالی دولت در مرکز گیلان با بیان اینکه یادگیری در فطرت انسان و بطن وجودی انسان نهادینه شده، گفت‌: همیشه جهالت در انسان به عناوین و رویکردهای مختلف وجود دارد آگاهی رساندن به انسان های جاهل بسیار سخت و طاقت فرساست بدین سبب معلمان در مدارس و دانشگاه‌ها وظیفه خطیری را عهده دار هستند‌.

فتح اللهی پرورش یک فرزند بسیار سخت و سنگین است خاطر نشان ساخت‌: مدرسه کانون پرورش و آموزش و یادگیری است‌، خداوند در  قرآن بارها به فرا گیری علم  و دانش و پرورش اشاره داشته است‌.

فرماندار رشت تصریح کرد‌: ‌وجود علم و دانش در انسان بسیار ارزشمند است و افرادی می توانند به پرورش انسان ها بپردازند که توانایی اش را داشته و تفکرات و اندیشه هایشان در راستای اعتلای جامعه به کار ‌باشد.

وی به تجهیز و زیر ساخت های آموزش و پرورش پرداخت و‌ ادامه داد: هر آنچه که در آموزش و پرورش اتفاق افتاد و بستر مناسب ‌فراهم ‌شود در واقع سرمایه گذاری برای اعتلای جامعه و رشد و نمو کشور است‌.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش دارای ظرفیت های بالای است افزود‌: ارتقا و توسعه آموزش و پرورش وابستگی های بردن مرزی ‌را کاهش و نگاه به شاخص های داخلی و توانمندی فرزندان این آب و خاک را افزایش می‌دهد‌.

فرماندار رشت به تحقیق و پژوهش و تولید واکسن کرونا پرداخت و اظهار‌‌داشت‌: کشف و تولید‌ واکسن کرونا با اتکا به علم و دانش دانشمندان داخلی فراهم شد اگر علم و دانش را با استفاده از ظرفیت های موجود تقویت کنیم یقینا ‌مثل همیشه تاثیر شگرفی در توسعه جامعه ‌مشاهده خواهیم کرد‌.

نماینده عالی دولت در مرکز گیلان اذعان داشت‌: بحران کرونا ویروس‌، جنگ دفاع مقدس و بسیاری از تهدیدات و تحریم ها مانع فرا گیری علم و دانش در کشور نشد‌.

فتح اللهی به حماسه بزرگ انتخابات در ۲۸ خرداد امسال‌، اشاره کرد و افزود‌: پشتوانه مردمی و فعالیت ‌فرهنگیان همیشه نتیجه مطلوبی‌ در عرصه های مختلف داشته است معلمان ‌در اطلاع رسانی و ایجاد انگیزه در دانش آموزان و جوانان ‌که آینده سازان فردای جامعه هستند تاثیرات ارزشمندی برجای می‌گذارند.

فرماندار رشت به همکاری آموزش و پرورش هم از لحاظ نیروی انسانی و هم از حیث مکانی پرداخت و تصریح کرد‌: بیش از ۱۰۹ مدرسه شهرستان رشت به عنوان شعب اخذ رای در انتخابات همکاری لازم را انجام می‌دهند‌. ‌

وی ادامه داد‌: معلمان با زبان گویایشان در افزایش آگاهی و مشارکت حداکثری مردم موثر هستند‌.

فتح اللهی اظهار داشت‌: همگان بایستی کمک کنیم برای نام و اعتلای جمهوری اسلامی ایران‌، در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کردیم جوانانی که هر کدام از ‌آنها سرمایه های ارزشمند این مرز و بوم شمرده می شوند شهدای که بخاطر امنیت و دفاع از خاک وطن و ‌انقلاب و اسلام جان عزیزشان را فدا کردند امروز ‌ما وظیفه خطیری در برابر حراست و حفاظت از خون شهدا عهده دار هستیم.‌

در پایان این مراسم از معلمین منتخب ناحیه یک رشت، با اهدای لوح سپاس و هدیه نفیس تجلیل به عمل آمد.