ارائه گزارش پیرامون پروژه ساخت یادمان شهدای گمنام بوستان ملت و مسکن مهر
ارائه گزارش پیرامون پروژه ساخت یادمان شهدای گمنام بوستان ملت و مسکن مهر
در یکصد و سی و پنجمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا مطرح شد: زاهد: پروژه یادمان شهدای گمنام بوستان ملت باید هرچه زودتر اجرایی شود/ برای اتمام پروژه‌ها زمان مشخص شود علوی: اکثر پروژه‌های شهرداری مشکل مدیریتی دارند و به اجرا ربطی ندارد

گیرا آنلاین- پنج‌شنبه ۱۵ آبان ماه، در یکصد و سی و پنجمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان‌شهر رشت با حضور رئیس، اعضا و مشاورین کمیسیون‌ها با دستور:

– ارائه گزارش پیرامون پروژه ساخت یادمان شهدای گمنام بوستان ملت و مسکن مهر

– بررسی و ارائه گزارش پیرامون پروژه آرامگاه دکتر حشمت برگزار شد.

فرهام زاهد، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به پروژه آرامگاه دکتر حشمت اظهار کرد: این پروژه باهمت خانم بینا، شهردار منطقه سه رشت جلو رفته است و مراحل انتهایی کار است.

وی با اشاره به اینکه در پروژه آرامگاه دکتر حشمت اداره اوقاف بحث مالکیت را داشت افزود: هیئت‌امنا مسجد جوار آرامگاه نیز بحث جداسازی را داشت که میراث زیاد موافق نبود و در نهایت باید میراث فرهنگی آنجا تصمیم‌گیری کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی رشت با تأکید بر اینکه در رابطه با یادمان شهدای گمنام بوستان ملت باید تصمیم قاطع گرفته شود گفت: باید تلاش شود که کار به‌زودی به اتمام برسد و اگر شرایط مهیا شود تا شش ماه آینده می‌شود کار را تحویل داد.

زاهد با بیان اینکه در رابطه با یادمان شهدای گمنام بوستان ملت پول پیمانکار قبلی هنوز پرداخت‌نشده است تصریح کرد: باید این پول پرداخت شود تا کار از آن پیمانکار گرفته شود به پیمانکار جدید داده شود تا کارش را شروع کند.

وی با اشاره به اینکه باید برای اتمام پروژه‌ها زمان مشخص شود افزود: در کمیسیون فرهنگی از ابتدا یک سری اولویت‌ها گذاشتیم و هنوز هم بر آن پایبند هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان‌شهر رشت گفت: در اجرای طرح خیابان غذا اصلاً هیچ بهانه‌ای پذیرفتنی نیست و باید هرچه سریع‌تر این کار اجرایی شود.

زاهد با تأکید بر اینکه در رابطه با طرح‌ها بدون هیچ تعارفی صحبت می‌کنم افزود: باید خواسته‌ها به‌گونه‌ای مطرح شود که پروژه‌ها هم اجرایی شود و اگر انگیزه و تعصب سازمانی وجود نداشته باشد کارها پیش نمی‌رود.

وی با بیان اینکه بی‌شک نوسانات قیمت ارز در درصد پیشرفت پروژه‌ها تأثیرگذار است خاطرنشان کرد: پروژه‌ها باید توجیه اقتصادی داشته باشند و باید به این مسائل توجه ویژه شود.

سید امیرحسین علوی ، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان‌شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بعضی از موضوعات این‌قدر تکرار شده دیگر خسته‌کننده شده است اظهار کرد: در بازدیدی که از پروژه‌های عمرانی داشتیم قرار بر این شد که المان مزار شهدا بوستان ملت باهمت بسیج سازندگی سپاه ساخته شود.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با پروژه آب‌نما نیز صحبت‌هایی شده گفت: در پروژه آب‌نما هم صحبتی شد اما هنوز متوجه نشدم کارها به چه شکلی در حال انجام است زیرا برنامه‌ریزی مدونی ندارند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان‌شهر رشت با بیان اینکه برنامه زمان‌بندی برای اتمام پروژه‌ها باید به ما اعلام شود تصریح کرد: در رابطه با پروژه المان شهدای گمنام پارک ملت کلی جلسه برگزارشده اما هنوز نتیجه‌ای گرفته نشده است.

علوی با بیان اینکه هنوز تصمیم مدیریتی در رابطه با این پروژه گرفته نشده و این یک ضعف است گفت: پروژه آرامگاه دکتر حشمت پیشرفت خوبی داشته اما المان مزار شهدا تعیین تکلیف نشده است زیرا اکثر پروژه‌ها مشکل مدیریتی دارند و به اجرا ربطی ندارد.

نیک فهم ، معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه پروژه آرامگاه دکتر حشمت یک مدتی متوقف‌شده بود اظهار کرد: پس از رایزنی‌ها و تلاش‌های فراوان کار دوباره اجرایی شده و پیمانکار مصمم است که کار را به پایان برسد و دوماهه تحویل دهد.

وی با اشاره به پروژه آرامگاه شهدای گمنام پارک ملت افزود: سازمان سازندگی سپاه قدس گیلان برای اجرای پروژه اعلام آمادگی کرده است افزود: مشکلی اصلی ما در این پروژه مسئله تکلیف پیمانکار قبلی است که پروژه نیمه‌کاره رهاشده است.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری رشت گفت: در رابطه با پروژه یادمان شهدای گمنام بوستان ملت بر اساس مکاتبه‌ای که با سازمان بازرسی‌شده پروژه به یک خروجی مناسب رسیده تا صورت‌وضعیت قبلی پیمانکار را تعیین تکلیف کنیم و ۱۰ درصد باقی‌مانده مطالبات اش را پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه سپاه طرح اجرای یادمان شهدای گمنام مسکن مهر رشت را نیز برعهده‌گرفته افزود: در این پروژه به دلیل منابع مالی هنوز کار شروع نشده است اما پروژه بوستان ملت مشکل حقوقی دارد.

طیبه بینا ، شهردار منطقه سه رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه در رابطه با پروژه آرامگاه دکتر حشمت المان هنوز تمام نشده و فضاسازی بیرون مانده است اظهار کرد: پیمانکار قول داده که پروژه را زود تمام کند.

وی با اشاره به اینکه اختلاف‌نظری وجود داشت اما با بررسی‌ها اختلاف‌نظرها برطرف شد بیان کرد: دغدغه هیئت‌امنا مسجد در رابطه با المان دکتر حشمت برطرف شد.

شهردار منطقه سه رشت با تأکید بر اینکه مشکلات مدیریتی در اکثر پروژه دخیل است افزود: پیمانکار قول داده که سه‌ماهه پروژه را تحویل دهد و ان‌شاءالله که این اتفاق محقق شود.

بینا با بیان اینکه پروژه آب‌نما نیز در حال پیگیری است تصریح کرد: پیمانکار آب‌نما با دلار بسیار پایین قرارداد بسته بود اما الآن قیمت‌ها چند برابر افزایش‌یافته است اما خدا را شکر پیمانکار علی‌رغم تمامی مشکلات قول داده که کار را دوباره شروع کند.