ارائه آموزش های حقوق شهروندی از طریق خدمات پُست/ طرح پلاک کوبی های هوشمند/ راه اندازی دفاتر پست در پایانه ها
ارائه آموزش های حقوق شهروندی از طریق خدمات پُست/ طرح پلاک کوبی های هوشمند/ راه اندازی دفاتر پست در پایانه ها
رئیس شورای اسلامي شهر رشت در دیدار با مدیر عامل پُست کشور بر لزوم ارائه آموزش های حقوق شهروندی از طریق خدمات پُست تاکید کرد. 

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا در این دیدار با تبریک هفته پُست اظهار کرد: مدیر عامل پُست گیلان الحق والانصاف جزو مدیران خلاق و خدمتگزار است و با حضور وی در این جایگاه شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه هستیم.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار پُست در زندگی روزمره مردم افزود: پُست در دوران دفاع مقدس نیز حضور تاثیرگذاری داشت و بسیاری از مرسولات که برای منتقل شدن به واسطه شرایط جنگی با مشکلاتی مواجه بودند از طریق ماموران خدوم پُست به دست رزمندگان می رسید و حتی نامه هایی که توسط رزمندگان و خانواده های آنان به منطقه جنگی و بالعکس ارسال می شد به همت نیروهای پرتلاش پُست به دست افراد می رسید.

رئیس شورای اسلامي شهر رشت با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای توسعه یافته ، پُست در زندگی روزمره مردم نقش بسیار اساسی ایفا می کند تصریح کرد: معتقدم می توانیم از ظرفیت های پُست برای آشناسازی شهروندان با حقوق شهروندی و همچنین ارائه آموزش هایی در راستای فرهنگ سازی پیرامون برخی از موضوعات از جمله تفکیک زباله از مبدا استفاده کنیم.

کارگرنیا با اشاره به اینکه عدم آشنایی برخی از شهروندان با موضوع حقوق شهروندی به بروز برخی از اختلافات منجر می شود بیان کرد: یکی از این موضوعات فرهنگ آپارتمان نشینی است و متاسفانه گاها شاهد هستیم به واسطه برخی از مباحث از جمله جای پارک و … در آپارتمان ها درگیری های شدیدی رخ می دهد که یقینا با آشناسازی شهروندان نسبت به حقوقشان و همچنین ارائه آموزش های لازم به منظور رعایت حقوق دیگران بسیاری از این مشکلات مرتفع می شود و این مهم از طریق خدمات پُست امکان‌پذیر است.

همکاری مدیریت شهری رشت با پُست در راستای تسریع در ارائه خدمات به شهروندان

شهردار رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز بهره گیری از ظرفیت فراوان پُست به خوبی در بین مردم نهادینه نشده است اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای جهان نیازهای متعدد روزانه مردم از طریق پُست انجام می شود .

رحیم شوقی با بیان اینکه امروزه بخش عظیمی از خریدهای مردم از طریق خدمات الکترونیک امکان‌پذیر شده است افزود: در گذشته حتی برای پرداخت یک فیش آب و برق و … ناچار به طی مسافت و به واقع مسافرت درون شهری بودند اما امروزه از طریق خدمات الکترونیک این مهم امکان‌پذیر است و یقینا تمامی این اتفاقات با خلاقیت اداره پُست رقم خورده است.

وی با تاکید به اینکه مجموعه مدیریت شهری رشت با پُست همراه است افزود: مدیر عامل پُست گیلان از مدیران محبوب و محجوب استان است و مجموعه مدیریت شهری رشت در اجرای طرح های پست با هدف تسریع در ارائه خدمات به شهروندان همکاری می کند.