احیای واحدهای راکد پلی برای رسیدن به اشتغال/ به دنبال ایجاد فضای ناامن برای گرانفروشان هستیم
احیای واحدهای راکد پلی برای رسیدن به اشتغال/ به دنبال ایجاد فضای ناامن برای گرانفروشان هستیم
مدیر کل صمت استان گیلان در نشست با نماینده مردم شهرستان رشت گفت: در راستای تحقق شعار سال یک رکن اساسی در حوزه تولید؛ احیاء واحد های راکد است که می تواند بعنوان پلی برای رسیدن به اشتغال در جهت تحقق اهداف برنامه ریزی شده شعار سال باشد.

گیرا آنلاین-به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تیمور پورحیدری در دیدار با محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: برای احیاء واحدهای غیر فعال به صورت مداوم در حال فعالیت هستیم و آسیب ها را شناسایی کرده ایم و ماحصل تلاش شبانه روزی ما احیاء و تعیین تکلیف بیش از ۲۷ واحد صنعتی در مدت کوتاه سال جدید است.

مدیر کل صمت گیلان در خصوص شرکت صنایع پوشش گفت: با پیگیری های بعمل آمده بخشی از این شرکت در حال راه اندازی بوده و به زودی وارد مدار تولید می شود و ما به آن قانع نشدیم و پیشنهاد راه اندازی شهرک نساجی را در محدوده ۸۵ هکتاری این شرکت دادیم و جهت تحقق این موضوع امسال دوبار با آقای رسولیان معاون وزیر صمت دیدار داشتیم و تا حصول نتیجه پیگیر این موضوع هستیم.

پورحیدری درخصوص فعالیت معادن تصریح کرد: با دریافت مصوبه از شورای معادن استان جلوی برداشت شن و ماسه رودخانه ای را گرفتیم و به هر حال محدودیت منابع معدنی سبب تامین مصالح از مناطق دوردست تر کوهی شده که این مسئله باعث افزایش هزینه تمام‌شده مصالح معدنی و آسیب رساندن به راه‌های مواصلاتی منطقه شده است.

وی همچنین در حاشیه بازدید دکتر محمدرضا احمدی از سامانه پاسخگویی ۱۲۴ این اداره کل گفت: در طول مدت کوتاه؛ موفق به تجهیز سامانه پاسخگویی به شکایات ۱۲۴ شده‌ایم و این سامانه با قدرت بیشتری به صورت شبانه روزی به کار خود ادامه ‌دهد و با راه اندازی آن به دنبال ایجاد فضای ناامن برای گرانفروشان هستیم.

احمدی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: ما مسئولان باید این نکته را در نظر داشته باشیم که جایگاه ما همیشگی نیست و مسئولیت ما یک امانت است و مسئولیت سنگینی به دوش ما قرار گرفته و باید با تمام توان تلاش کنیم چرا که مدیون خون شهدا هستیم.

وی افزود: در بخش صنعت استان می‌بایست کمی و کاستی ها و مشکلات و موانع را به کمک هم حل نماییم و همانگونه که چندی پیش جهت حل مشکل بیمه یکی از واحدهای صنعتی استان به حضور وزیر رفاه رسیدم و نتیجه این تعاملات و همراهی به نفع مردم گیلان هست.

نماینده مردم شهرستان رشت در ادامه دیدار از قسمت میزخدمت و سامانه پاسخگویی به شکایات ۱۲۴ این اداره کل بازدید کرد و گفت: سامانه ۱۲۴ در جهت نظارت بر بازار کارآمد و تاثیرگذار است و تقویت این سامانه نظارتی باعث دلگرمی مردم و مانعی برای سوء استفاده کنندگان در وضعیت دشوار اقتصادی است.