احراز اشتغال به تحصیل فرزندان ذکور و بالای ۱۹ سال سن بیمه شدگان و مستمری بگیران الکترونیکی شد
احراز اشتغال به تحصیل فرزندان ذکور و بالای ۱۹ سال سن بیمه شدگان و مستمری بگیران الکترونیکی شد
سازمان تامین اجتماعی گیلان
گیرا آنلاین-مراحل و چگونگی اخذ گواهی اشتغال به تحصیل برای فرزندان تحت تکفل بیمه شدگان و مستمری بگیران بصورت الکترونیکی و اعلام آن از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی تشریح گردید .

محمد هرمزی معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با اعلام این خبر ، افزود : در راستای توسعه سرویس­های غیرحضوری و بهره ­برداری از ابزارهای الکترونیکی در فرآیندهای ارائه خدمت به مخاطبان سازمان، سرویس غیرحضوری و الکترونیکی احراز اشتغال به تحصیل فرزندان ذکور و بالای ۱۹ سال سن بیمه­ شدگان و مستمری­ بگیران ( بازنشسته و ازکارافتاده­ کلی) راه­ اندازی گردیده است. 

وی در این خصوص اظهار داشت کلیه بیمه ­شدگان و مستمری ­بگیران بازنشسته و ازکارافتاده کلی، که دارای حساب کاربری فعال در درگاه خدمات غیرحضوری سازمان ( es.tamin.ir ) می­باشند، می­توانند مراتب اشتغال به تحصیل فرزندان ذکور تحت تکفل خود را که بالای ۱۹ سال سن دارند، بصورت غیرحضوری و از طریق سرویس مذکور اعلام نمایند.

محمد هرمزی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : علاوه بر بیمه­ شدگان و مستمری ­بگیران، فرزندان ذکور بالای ۱۹ سال سن و تحت تکفل آنها، در صورت ثبت­ نام و ایجاد حساب­ کاربری در درگاه خدمات غیرحضوری سازمان، می­توانند راسا نسبت به اعلام مراتب اشتغال به تحصیل خود از طریق سرویس مذکور اقدام نمایند.

معاون تعهدات بیمه تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه انجام این فرایند برای جلوگیری از خروج فرزند مذکور از تکفل یکی از شروط قانونی است اذعان نمود : اعلام مراتب اشتغال به تحصیل بصورت غیرحضوری، منوط به دریافت کد رهگیری ( کد مجوز استعلام گواهی اشتغال به تحصیل ) توسط متقاضی از سامانه استعلام مدرک تحصیلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نشانی اینترنتی https:‏/‏/estelam.msrt.ir و مطابق ضوابط اعلام شده در سامانه مذکور می­باشد.

وی در ادامه افزود : متقاضیان واجد شرایط، ظرف سه ماه پس از دریافت کد رهگیری موصوف، می­بایست نسبت به اعلام آن از طریق درگاه غیرحضوری سازمان اقدام نمایند. در غیر اینصورت، اعلام مراتب اشتغال به تحصیل و بهره­ مندی از خدمات مورد نظر، منوط به دریافت مجدد کد یاد­شده با تاریخ جدید از سامانه ذی­ربط خواهد بود.

محمد هرمزی با اشاره به اینکه پس از اعلام کد رهگیری توسط متقاضی واجد شرایط ، استعلام موضوع اشتغال به تحصیل بصورت الکترونیکی از طریق سرویس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده و در صورت تائید و احراز مراتب ، اطلاعات مربوطه در پایگاه سازمان ذخیره و ملاک ارائه خدمات به ذینفع خواهد بود خاطر نشان ساخت اعتبار اطلاعات دریافتی از پایگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به منظور ارائه خدمات، با توجه به تاریخ تائید مراتب اشتغال به تحصیل، لغایت پایان نیمسال تحصیلی مربوطه بوده و برای دوره­های تحصیلی بعدی، فرآیند دریافت کدرهگیری و استعلام، می­بایست مجددا انجام شود.

شایان ذکر است با راه ­اندازی سرویس یاد­شده و به منظور حذف کاغذ و جلوگیری از سوء­استفاده­ های احتمالی، دریافت گواهی­ های اشتغال ­به ­تحصیل صادره از دانشگاه­ها و موسسات آموزش­ عالی در شعب فاقد موضوعیت بوده و صرفا در موارد ضروری و در صورت عدم امکان استعلام الکترونیکی ( بدلیل اختلال در شبکه، نقص در اطلاعات پایگاه ذی­ربط و … )، رسیدگی به درخواست مراجعین حضوری انجام خواهد پذیرفت .