احداث پارکینگ در راستای روان سازی ترافیک شهری در رشت
احداث پارکینگ در راستای روان سازی ترافیک شهری در رشت
رشت- عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: برای روان سازی ترافیک شهری احداث پارکینگ مورد توجه قرار گیرد.

گیرا آنلاین_ مسعود عباس نژاد ظهر شنبه در نشست شورای اسلامی شهر رشت، اظهار کرد: احداث پارکینگ در رشت باید در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های مداوم شورا و ورود سازمان بازرسی مقرر شد که شهرداری رشت از محل عوارض ساختمانی مبلغی به منظور خرید ملک با هدف احداث پارکینگ را در دستور کار قرار دهد.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه برای روان سازی ترافیک شهری نیاز است احداث پارکینگ مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: احداث پارکینگ در نقاط فاقد پارکینگ می‌تواند گره ترافیک را باز کند.

اهمیت مسئله زباله و تفکیک در ایام نوروز

حسن کریمی کرنق عضو شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به گرامیداشت هفته منابع طبیعی، اظهار کرد: وجود درختان و فضای سبز برای سلامتی جامعه بسیار اهمیت دارد و باید فرهنگ درختکاری به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی از کاشت بیش از ۴ هزار اصله درخت در رشت خبر داد و افزود: کاشت درختان باید با نظم و ترتیب مشخص انجام شود و در ورودی‌ها و خروجی‌های شهر نیز باید نسبت به کاشت درختان توجه داشته باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به قرارگیری در آستانه نوروز و پذیرایی از مسافران، بیان کرد: مسئله زباله و تفکیک از مبدا بویژه در ایام نوروز در رشت بسیار اهمیت دارد.

انعقاد قرارداد شهرداری رشت با پیمانکار در راستای تفکیک زباله

کریمی با تاکید بر تقویت فرهنگ زیست محیطی و سوق دهی گردشگران به سمت توجه به مقوله تفکیک زباله، اضافه کرد: در کنار فرهنگ سازی در بین شهروندان باید مسافرین و گردشگران را هم به سمت تفکیک از مبدا سوق دهیم.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد شهرداری رشت با پیمانکار در راستای تفکیک زباله، افزود: قرار است به منظور تسهیل در امور تفکیک زباله از مبدا و جمع آوری زباله‌های تفکیک شده توسط شهروندان، شماره‌ای از سوی این شرکت اعلام شود و امیدواریم با چنین اقداماتی شاهد کاهش تولید زباله و همچنین توجه ویژه نسبت به موضوع تفکیک زباله از مبدا باشیم.