اجرای پروژه ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود برای رشت حیاتی است
اجرای پروژه ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود برای رشت حیاتی است
ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به این پروژه، فرصت مغتنمی است که همه مدیران استانی باید این فرصت را قدر بدانند.

گیرا آنلاین–  فرماندار رشت با حیاتی دانستن اجرای پروژه ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهر رود برای شهر  رشت، تاکید کرد: باید فرصت ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به اجرای این پروژه را مغتنم بدانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ دومین نشست کارگروه ویژه پیگیری طرح ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود به ریاست مهندس علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و حضور مهندس علی فتح اللهی فرماندار شهرستان رشت و سایر مدیران استانی صبح امروز در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد.

فرماندار شهرستان رشت در این نشست با اشاره به حیاتی بودن اجرای  پروژه ساماندهی رودخانه های گوهررود و زرجوب برای  شهر رشت، گفت: ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به این  پروژه، فرصت مغتنمی است که همه مدیران استانی باید این فرصت را قدر بدانند.

مهندس علی فتح اللهی با تاکید بر لزوم بهره گیری از همه ظرفیت های استانی و شهرستانی جهت کمک به اجرای این پروژه، اظهار داشت: در راستای تامین منابع مالی اجرای این پروژه نیاز است از همه ظرفیت های موجود از جمله نمایندگان مجلس استفاده شود‌‌.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان نیز در این نشست با تاکید به اهمیت اجرای این پروژه، گفت: اجرای پروژه باید در فازهای مختلف دنبال شود و در مرحله اول رودخانه گوهررود و در ادامه رودخانه زرجوب ساماندهی شود.

مهندس علی اوسط اکبری مقدم با اشاره به مطالعات و  اقدامات به عمل آمده از سوی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در این راستا، گفت: افزایش ظرفیت تصفیه خانه فخب و احداث و راه اندازی تصفیه خانه جنوبی شهر رشت از جمله اقداماتی است که در این راستا در حال انجام است و با ورود قرارگاه خاتم الانبیاء و سایر اقدامات مکمل، انتظار می رود در فاز اول اجرای این پروژه، رودخانه گوهر رود ساماندهی و احیا شود.

بررسی  ظرفیت های موجود جهت تامین منابع مالی اجرای این پروژه و فازبندی اقدامات لازم جهت احیای رودخانه های گوهررود و زرجوب از مهمترین مباحث مطرح شده در این جلسه بود که با حضور سردار عبدالله پور فرمانده سپاه استان و نماینده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برگزار شد.

گفتنی است کارگروه پیگیری ویژه پروژه ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود  پس از امضای تفاهم نامه میان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و شهرداری رشت و با پیگیری فرمانداری رشت و دستور استاندار گیلان  به صورت هفتگی در استانداری گیلان برگزار می شود.