اجرای نمایش عروسک غول پیکر میوه ای تمشک برای نخستین بار در کشور
اجرای نمایش عروسک غول پیکر میوه ای تمشک برای نخستین بار در کشور
جشنواره تمشک بندر کیاشهر از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۹ تیر ماه سال جاری در ساحل این شهر برگزار می شود

به گزارش گیرا آنلاین رضا حقی دبیر نخستین جشنواره تمشک بندر کیاشهر در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع در این جشنواره گفت : عروسک غول پیکر میوه ای با طراحی تمشک برای نخستین بار در کشور در این جشنواره به نمایش می پردازد.

وی با بیان اینکه عروسک میوه ای غول پیکر برای اولین بار در کشور طراحی می شود ،خاطر نشان کرد : عروسک غول پیکر تمشک توسط سازنده معروف عروسک های غول پیکر ،” علیرضا شکور پور ” برای اولین بار در کشور و شاید در دنیا ساخته شده است.

علیرضا شکور پور مدیر ” مبارک یونیمای گیلان ” ،کارگردان تئاتر عروسکی و عروسک ساز در جمع خبرنگاران در خصوص ساخت عروسک های غول پیکر برای جشنواره تمشک بندر کیاشهر اظهار داشت :اتفاق قشنگی که رخ می‌دهد این است که عروسک های غول پیکر تنها یک عدد تولید می شوند و از مدل سازی تا پایان کار فقط یک نمونه تولید می گردد و با توجه به فضای ذهنی و حال و هوای جشنواره یک مدل مختص آن ایجاد می شود .
وی با یادآوری ساخت عروسک های غول پیکر و شرکت در مراسم ها و آیین های مختلف ،به ساخت عروسک غول پیکر میوه ای با تم تمشک اشاره کرد و گفت :
در زمینه عروسک غول پیکر میوه ای در ایران تا کنون چنین مدلی نداشته ایم و معمولا به صورت تن پوش بوده و نه به صورت عروسک و به جهت تبلیغات استفاده می شده است و در نمونه های خارجی نیز مشاهده نشده است.

شکور پور اضافه کرد : جزئیاتی نیز تا اتمام عروسک غول پیکر تمشک نظیر سایه کاری ها وجود دارد و همچنین پیاده سازی ایده و تخیلی و فانتزی سازی است که تکمیل می شود .

وی با بیان اینکه شناخت مردم و مخاطبان نسبت به عروسک های غول پیکر روز به روز بیشتر می شود ،گفت : در ابتدای ساخت و نمایش عروسک ها جبهه گیری در خصوص عروسک های غول پیکر بسیار زیاد بود ،زیرا همه به دنبال این امر بودند که تصویری واقعی و شبیه انسان از عروسک های غول پیکر ببینند و این در حالی بود که نگاه ما به عنوان خالق و سازنده عروسک متفاوت بود.
شکورپور ادامه داد : اکنون مردم بیشتر آشنا شده اند و نگاه آنها نسبت به این قضیه تغییر یافته است و به این درک رسیده اند که عروسک غول پیکر انسانی قرار نیست بسیار زیبا و جذاب باشد .

وی اظهار کرد : آنچه که در حال حاضر باعث خرسندی مخاطبان و جذابیت عروسک ها برای مردم می شود این است که غول های عروسکی چند متری در میان مردم حضور می یابند و با آنها دست می دهند و عکس می‌گیرند .

فاطمه ارجمند مدیر شرکت هوشمند سازی وسام و حامی مالی جشنواره تمشک نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از خلق آثار نقاشی ،طراحی پوستر و عروسک تعاملی میوه ای غول پیکر گفت : با توجه به محور فعالیت های شرکت وسام ، ما می توانیم در آینده در تولید عروسک های غول پیکر بحث هوشمند سازی را نیز ورود دهیم و این اتفاق در دنیا نیز به وقوع پیوسته است.
وی اظهار امیدواری کرد که این بحث می‌تواند مخاطبان بیشتری را در زمینه نمایش عروسک های تعاملی به خود جذب کند و خلاقیت نویی در کشورمان می باشد .

علیرضا شکور پور طراح و سازنده عروسک های غول پیکر نیز از این پیشنهاد و همکاری استقبال نمود و عنوان کرد که بحث عروسک رباتیک را از لحاظ صوت ، حرکت و سایر موارد را نیز می توان با تعامل شرکت هوشمند سازی وسام در عروسک های غول پیکر پیاده سازی کرد.

بهرام توکلی مدرس نقاشی، طراح پوستر مسابقه نقاشی تمشک نیز در این جلسه با بیان اينکه سالها در زمینه آموزش نقاشی به کودکان فعالیت کرده است، عنوان کرد : هدف از آموزش نقاشی به کودکان که همواره به آن تاکید داشته ام و به اولیای کودکان نیز می گویم این است که هدف از یاد دادن نقاشی به کودکان ،انجام نقاشی واقعی و رئال نیست بلکه پرورش و شکوفا کردن خلاقیت کودک و پیدا کردن حس داستان پروری است.
وی افزود : آموزش کودکان آموزش ویژه و خاصی است و توجه به امر آموزش صحیح موجب رشد خلاقیت و بالفعل شدن پتانسیل های آنان می شود .
گفتنی است در جشنواره تمشک بندر کیاشهر که از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۹ تیر ماه سال جاری در ساحل این شهر برگزار می شود برنامه هایی نظیر نمایش عروسک های غول پیکر و نقاشی کودکان با موضوع تمشک اجرا خواهد شد .