اجرای طرح پلیس ساختمان با هدف نظارت بر ساخت و سازها
اجرای طرح پلیس ساختمان با هدف نظارت بر ساخت و سازها
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رشت،

گیرا آنلاین-فرماندار شهرستان رشت برای نظارت بر ساخت‌وسازها طرح پلیس ساختمان پیشنهاد شده، گفت: در این طرح با بهره گیری از ظرفیت نیروهای موجود طرح پلیس ساختمان توسط شهرداری‌ها عملیاتی ‌شود.

 علی فتح‌اللهی امروز در جلسه کارگروه پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز که در فرمانداری رشت برگزار شد، اظهار کرد: امروز ساخت و ساز در استان گیلان شرایط مناسبی را ندارد و تغییر کاربری‌ها در حوزه محدوده شهری و روستایی رشد فزآینده‌ای داشته به گونه‌ای که بخش عمده‌ای از اراضی کشاورزی حاصل‌خیز را به خاطر اتفاقات مختلف و همچنین افزایش انگیزه فروش، از دست دادیم.

فرماندار شهرستان رشت افزود: در آن بخش از محور رشت – سنگر که در محدوده شهری قرار دارد طبق طرح جامع شهری و آن بخشی هم که خارج از آن، در محدوده روستایی قرار دارد زیر نظر بنیاد مسکن و دهیاری‌ بوده که میطلبد نظارت عالیه صورت گیرد.

وی گفت: نمی‌توان به راحتی تخریب اعیان را صادر کرد لذا باید پیش از وقوع تخلف با نظارت‌های دقیق مانع ساخت و ساز غیر مجاز شد؛ در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز محدوده شهری حدود ۶۰۰۰ حکم صادره داریم که در حال تعیین تکلیف هستیم.

فتح‌اللهی تصریح کرد: مصوباتی که در این جلسه تصویب می‌شود، تصمیمات جمعی است لذا اگر دستگاهی خلاف آن عمل کند با عنوان «ترک فعل» به دستگاه قضا برای پاسخگویی معرفی می‌شود به ویژه ساخت‌سازهای محور رشت به سنگر که به جد پیگیر آن هستیم.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: بر اساس ماده چهار قانون مسکن وضعیت عرصه‌هایی که در داخل محدوده منابع طبیعی روستایی قرار دارد، مشخص است و از ظرفیت‌هایی که قانون اجازه داده در این راستا استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای نظارت بر ساخت‌ و سازها طرح پلیس ساختمان پیشنهاد شده، اضافه کرد: در این طرح با بهره گیری از ظرفیت نیروهای موجود طرح پلیس ساختمان توسط شهرداری‌ها عملیاتی ‌شود.  

فتح‌اللهی تصریح کرد: در خصوص هزینه پروانه‌های ساختمانی خصوصا در مناطق روستایی باید یک واکاوی و آسیب‌ شناسی صورت گیرد.