اجرای طرح رصد مرغ کشتارشده از مبدأ تا مقصد در رشت
اجرای طرح رصد مرغ کشتارشده از مبدأ تا مقصد در رشت
روابط عمومی فرمانداری رشت

گیرا آنلاین– فرماندار رشت اجرای طرح رصد مرغ کشتارشده از مبدأ تا مقصد در رشت خبر داد.

مهندس علی فتح اللهی فرماندار رشت در شامگاه چهارشنبه ۹ تیر بصورت شبانه از فعالیت کشتارگاه طیور زیبا کنار، فرآیند اجرای طرح رصد مرغ کشتار شده، وضعیت رعایت مسائل و پروتکل های بهداشتی و فرایند تولید مرغ از زمان ورود محموله‌های مرغ زنده، کشتار، بسته بندی، نگهداری در سردخانه و در نهایت حمل بهداشتی مرغ‌های کشتار روز بازدید نمود.

فرماندار رشت در این بازدید به اهمیت نقش کشتارگاه‌های طیور در بهداشت عمومی جامعه اشاره کرد و افزود: برای پیشگیری از بروز و شیوع بسیاری از بیماریهای طیور و نقش کشتارگاه‌های طیور در این رابطه ضروری است نهادهای مربوطه بصورت مستمر بر فعالیت این واحدها نظارت داشته باشند.

نماینده عالی دولت در مرکز استان، تصریح کرد: در اجرای طرح تشدید بازرسی و نظارت بر مرغداری‌ها و کشتارگاه ها که در قالب طرح رصد مرغ کشتار شده از مبدا تا مقصد و با حضور بازرسان و کارشناسان سازمان صنعت‌، معدن و تجارت در شهرستان انجام می‌گیرد‌، روزانه وضعیت کشتار مرغ در کشتارگاه‌ها و همچنین توزیع گوشت مرغ رصد و پایش می‌شود.

علی فتح اللهی افزود: در این طرح و با حضور بازرسان سازمان صمت و نمایندگان اداره پست‌، کل میزان مرغ کشتار شده در هر کشتارگاه به عنوان یک مرسوله پستی در سامانه تجارت ثبت و بارکدگذاری می‌شود و در صورت عدم ثبت در این سامانه به عنوان عرضه خارج از شبکه تلقی می‌گردد.