اجراي طرح «سلامت يار»، سرمنشأ ارائه خدمات ويژه به بيماران است
اجراي طرح «سلامت يار»، سرمنشأ ارائه خدمات ويژه به بيماران است
مدیرعامل جمعیت احمر استان گیلان با بيان اينكه عمده تمركز در طرح سلامت يار توجه به مسائل حمايتی است، گفت: در اين طرح به بيماران نيازمندان خدماتی همچون حمايت‌های روحی روانی ارايه می شود.

گیرا آنلاین_به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان؛ سیاوش غلامی با بيان اينكه اجرای طرح ملی سلامت يار با همكاری دانشگاه علوم پزشکی و جمعيت هلال احمر آغاز شده است، گفت: اين طرح با هدف خدمت به مردم و به عنوان مكمل طرح تحول سلامت به اجرا در می آيد.

غلامی با بيان اينكه اجرای اين طرح، بخشی از طرح تحول سلامت محسوب می شود كه در حوزه خدمات پشتيبانی و خدمات غير از دارویی و درماني بسيارمهم است، افزود: به علت تراكم ارائه خدمات در بيمارستان ها، به خدماتی كه كار مستقيم پزشكی و پرستاری نيست، توجه نشده و در واقع نياز به مراقبت مهربانانه در اين بخش ها احساس مي شود.

در ادامه بهزاد پرستش معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به اينكه برای بيماربعد از هزينه های سنگين بيمارستانی دريافت اين خدمات بسيار ضروری است، گفت: به نظر ميرسد طرح سلامت يار، مي تواند سرمنشایی براي فرهنگ سازی در بخش ارائه خدمات ويژه به بيماران باشد.

پرستش در ادامه ابراز اميدواری كرد: با انجام كارهای داوطلبانه و اشاعه فرهنگ داوطلبی كه نياز امروز جامعه ماست، مردم به يكديگر دلبستگی و وابستگی بيشتری پيدا كنند.

معاون داوطلبان جمعيت هلال احمر گیلان گفت: جمعيت هلال احمر يك نهاد داوطلبانه با سابقه خدمت یکصد ساله در ايران است و كار داوطلبانه درجمعيت هلال احمر نهادينه شده است.

بهزاد پرستش با اشاره به اينكه خدمات بيمارستاني بسيار پرحجم و پيچيده است، افزود: اين طرح به كادر بيمارستان براي جلب رضايت بيماران كمك بسياری مي كند.

پرستش با اشاره به اينكه طرح سلامت يار به صورت پايلوت در بيمارستان رازی رشت اجرایی خواهد شد، گفت: عمده تمركز در اين طرح بر مسائل ترويجي و اطلاع رساني است و با اجرای پايلوت طرح، نقاط ضعف طرح مشخص می شوند.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر گیلان با تاكيد بر اينكه نحوه گزينش داوطلبان برای مشاركت در طرح سلامت ياران بسيار مهم است، اظهار داشت: كسانی كه انگيزه و سابقه خدمات داوطلبانه دارند، وارد اين كار خواهند شد تا خدمات آن ها رضايت حداكثری بيماران را به دنبال داشته باشد چرا كه آن چيزی كه در ذهن بيمار ماندگار مي شود، نحوه برخورد از او در بيمارستان است.

شایان ذکر است؛ در این راستا، پیش از ظهر روز جاری، نشستی توجیهی با داوطلبان این جمعیت در بیمارستان رازی رشت با حضور بهزاد پرستش معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان و ریاست بیمارستان مذکور برگزار شد.