اتفاقات خوب آینده کشور، در کلاس های درس شکل می‌گیرد
اتفاقات خوب آینده کشور، در کلاس های درس شکل می‌گیرد
فرماندار رشت با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در بالا بردن انگیزه پژوهش، امید و خودباوری در بین دانش‌آموزان، اظهار داشت: اتفاقات خوب در آینده کشور، از کلاس‌های درس آغاز می‌شود.
گیرا آنلاین_به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر حمیدرضا امام پناهی در آغاز جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ضمن خیر مقدم به مدیرکل آموزش و پرورش و دیگر اعضاء حاضر در جلسه، با تقدیر از تعهد و تلاش معلمان و کادر آموزشی، گفت: علیرغم تعطیلی دو ساله کلاس های درس و سوء استفاده دشمنان از یکه تازی ناگزیر فضای مجازی در عرصه آموزشی کشور، هوشیاری معلمان فرهیخته و متعهد سبب شد تا جبهه برانداز و تجزیه طلب در دستیابی به توهمات خود ناکام بماند.

امام پناهی با بیان اهمیت برگزاری مسابقات “لیگ علمی” در بین دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم؛ شناسایی استعدادها، تمرین فعالیت های مشارکتی و ایجاد علاقه در دانش آموزان نسبت به دروس مختلف را از جمله مزایای این مسابقات دانسته و خواستار برنامه ریزی دقیق و هدفمند در برگزاری آن شد.

فرماندار رشت با اشاره به پذیرش حدود یک سوم دانش آموزان استثنایی استان در مراکز آموزشی شهرستان رشت، افزود: ضروری است تا با ارزش گذاری به توانمندی های این کودکان در زمینه های گوناگون و کمک به کمرنگ شدن موارد معلولیت و محدودیت های این عزیزان، چالش های تحصیلی کودکان استثنایی به حداقل برسد.

وی همچنین نسبت به همکاری بیشتر آموزش و پرورش، بنیاد مسکن و ثبت اسناد برای تسریع در صدور اسناد مالکیتی اماکن آموزشی شهری و روستایی تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به این نکته که آموزش و پرورش همانگونه که از نامش پیدا است، بر خلاف بسیاری از دیگر دستگاه‌های اجرایی که دارای مسئولیت واحد می باشند؛ همزمان عهده دار دو وظیفه مهم آموزش و امور پرورشی فرزندان ایران اسلامی است، گفت: یقینا اتفاقات خوب در آینده کشور، از کلاس‌های درس آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: این مهم ایجاب می‌کند تا همگی با دوری گزینی از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای، قدردان تلاش کادر آموزشی و یاری گر آموزش و پرورش در انجام وظیفه باشیم.

در ادامه جلسه، امام پناهی با تبریک به دادفر مدیر جدید آموزش و پرورش ناحیه یک رشت، از زحمات خانم فرجودی در دوران سرپرستی تقدیر نمود.

مدیرکل آموزش و پرورش نیز با یادآوری این مطلب که مجموع دانش آموزان نواحی ۱ و ۲ رشت تقریباً برابر با یک سوم جمعیت دانش آموزی استان می باشد؛ از این منظر تصمیمات شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت را بسیار مهم و اثرگذار ارزیابی و خواستار مساعدت دستگاه ها و خیرین برای کاستن از دغدغه و کمبودهای موجود شد.

وی افزود: آموزش و پرورش مجموعه ای اداری با مخاطبان وسیع و تاثیرگذار در آینده کشور است که عهده‌دار آموزش و تربیت فرزندان این سرزمین در عالی ترین و مناسب ترین سنین آموزشی می باشد؛ بنابراین باید با هم افزایی با دیگر دستگاه‌ها و مشارکت فعالین فرهنگی در انجام این وظیفه اقدام شود.