آیین تجلیل از مقام آوران رشته های ورزشی برگزار شد
آیین تجلیل از مقام آوران رشته های ورزشی برگزار شد
در سالن اجتماعات پیامبر اعظم(ص) شرکت برق منطقه ای گیلان برگزار شد

گیرا آنلاین_ رضا احمدی دبیر هیات ورزش شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: مساحت اماکن و تاسیسات ورزشی شرکت حدود ۱۳۰۰۰ متر مربع می باشد که با توجه به ۷۱۷ نفر پرسنل شرکت، مساحت اماکن و تاسیسات ورزشی به ازای هر نفر ۱۸ متر مربع می باشد. این در حالی است که استاندارد این معیار برای کشور ۱/۵ متر بوده که در حال حاضر برای هر نفر ۰/۵ متر مربع می باشد.

وی افزود: تعداد ۴۴۶ نفر ورزشکار در سال ۱۴۰۱ فعالیت داشتند که این تعداد در سال گذشته ۴۱۴ نفر بود. علاوه بر ورزشکاران، در ۱۱ رشته ورزشی، ۱۷ مربی و غریق نجات مشغول فعالیت هستند.

احمدی گفت: در سال ۱۴۰۱ ، جمعا ۲۵ مقام تیمی و انفرادی در مسابقات سراسری وزارت نیرو، کارکنان دولت و صنعت آب و برق گیلان و بسیج ادارات استان به دست آمد.

وی افزود: انجمن کوهنوردی شرکت در سال جاری ۶ صعود موفق داشت. آموزش فرزندان پسر و دختر همکاران در تابستان در ۴ رشته ورزشی نیز برگزار شد. آموزش فوتسال برای فرزندان پسر در دو گروه سنی ۱۲-۸ سال در پنجشنبه های هر هفته انجام شد. همچنین کارگاه های آموزشی دارت آقایان، شنا و تنیس روی میز بانوان اجرا شد.

دبیر هیات ورزش در خصوص اقدامات انجام شده گفت: نصب کفپوش دور تا دور استخر شنا و هندریل، بازسازی حمام سالن ورزش و تسطیح زمین فوتبال پست شهید سیادتی و درختکاری دور تا دور این زمین از جمله کارهای انجام شده است و نیاز به نصب کفپوش در سالن بدنسازی و تکمیل بازسازی سرویس بهداشتی و آبدار خانه سالن ورزش از دیگر فعالیت هایی است که انجام خواهد شد.

وی افزود: پراکندگی پست های معاونت بهره برداری موجب می شود تا تمامی همکاران در نقاط مختلف استان از امکانات ورزشی مستقر در ستاد نتوانند استفاده نمایند که پیشنهاد می شود که برای این همکاران و خانواده هایشان در شهر های مختلف، برای هر پست برق ۲ سانس سالن و ۲ سانس استخر اجاره شود.

بهمن داراب زاده رئیس هیات ورزش شرکت برق منطقه ای گیلان در این آیین گفت: خدا را شکر می کنیم که با برطرف شدن محدودیت های کرونایی، مجددا فعالیت های ورزشی کارکنان آغاز شد. منابع انسانی، سرمایه های ارزنده ای هستند که که موجب موفقیت هر سازمان، شرکت و … خواهند شد.

وی افزود: علاوه بر عنصر تعهد و تخصص، سلامت روح و روان و جسم و جان در موفقیت کارکنان سهم بسزایی دارند و از جمله راه های توانمند سازی کارکنان، انجام فعالیت های ورزشی است. جسم سالم با روح و روان سالم می تواند بهره وری و کارایی سیستم را به نحو چشمگیری افزایش دهد.

داراب زاده گفت: اگر چه کسب مقام و عناوین قهرمانی بخشی از ورزش می باشد اما نشاط و سلامتی همکاران، لذت بردن از ورزش، داشتن جسم و روحی سالم و مهم تر از همه حسن خلق و رفتار شایسته به مراتب از آن مهمتر می باشد.

وی افزود: گاها محیط کاری سخت و استرس زا خواهد بود و نشستن های مداوم و عدم تحرک می تواند عوارض جسمی جبران ناپذیری برای همکاران به همراه داشته باشد که ورزش می تواند از این آسیب ها پیشگیری کند و باعث سلامتی و شادابی شود.

رئیس هیات ورزش گفت: در کنار ورزش های مختلف در رشته های متفاوت، باید سعی نماییم ورزش های همگانی را توسعه و ترویج دهیم تا با برگزاری ورزش های جمعی و مشارکت بیشتر کارکنان، بتوانیم سلامتی و شادابی را برای همه فراهم نماییم.

گفتنی است که در پایان این آیین ، به مقام آوران رشته های مختلف ورزشی جوایزی اهدا شد.