آمادگی شورا و شهرداری رشت به منظور چاپ زندگی نامه شهدا
آمادگی شورا و شهرداری رشت به منظور چاپ زندگی نامه شهدا
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت

گیرا آنلاین– رئیس شورای اسلامی شهر رشت از آمادگی شورا و شهرداری رشت به منظور چاپ زندگینامه و وصیت نامه شهدای گرانقدر رشت خبر داد.

 رئیس شورای اسلامی شهر رشت در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا با اشاره اینکه در آستانه ورود به چهل و یکمین سالگرد آغاز هفته دفاع مقدس هستیم اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی بالاخص هشت هزار شهید دفاع مقدس گیلان را گرامی مي داریم و ایثارگری های شهدای گرانقدر با هیچ کلامی قابل تفسیر و تکریم نیست و امیدوارم با صحیح عمل کردن به وظایف خودمان بکوشیم تا دِین خودمان را ادا کنیم.

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه در روزهای جنگ بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود نداشت افزود: شهدای گرانقدر بدون چشمداشت و برای رضای خدا و دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب جان خود را نثار کردند.

وی با تاکید بر اینکه کار شاخصی برای خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران انجام نداده ایم گفت: وضعیت جسمی برخی از جانبازان به گونه ای است که اگر به شهادت می رسیدند از این همه رنج در امان بودند و ان شاالله همواره شهدا را در تمامی اقدامات ناظر بر اعمال و رفتار خودمان بدانیم .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با قدردانی از فرمانده سپاه گیلان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان پیرامون احداث باغ موزه دفاع مقدس تصریح کرد: این باغ موزه با تلاش های شبانه روزی مجموعه سپاه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان در حال اجرا است و شهرداری رشت نیز در این مسیر همراه و همگام متولیان این باغ موزه است.

کارگرنیا با اشاره به اینکه در شهر رشت باید رنگ و بوی شهدایی را افزایش دهیم بیان کرد: سازمان سیما و منظر شهرداری رشت باید اِلمان های مزین به تصاویر مبارک شهدا را بیشتر در شهر اجرایی کند.

وی با بیان اینکه نسل جدید باید با فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر آشنا شود تصریح کرد: باید با گسترش فرهنگ ایثار و شهادت این مهم را به نسل های آینده انتقال دهیم و شورا و شهرداری رشت آمادگی اش را به منظور چاپ زندگینامه ها و وصیت نامه های شهدای گرانقدر اعلام می کند.