آماده باش مرکز آموزشی ، درمانی سوانح و سوختگی ولایت رشت در چهارشنبه آخر سال / والدین مراقب فرزندان خود باشند
آماده باش مرکز آموزشی ، درمانی سوانح و سوختگی ولایت رشت در چهارشنبه آخر سال / والدین مراقب فرزندان خود باشند
رشت-رئیس مرکز آموزشی ، درمانی سوانح و سوختگی ولایت رشت با اعلام آماده باش این مرکز در چهارشنبه آخر سال گفت: بمنظور پیشگیری از وقوع حوادث، والدین در چهارشنبه آخر سال مراقب فرزندان خود باشند.

به گزارش گیرا آنلاین به نقل از لیجار ؛ دکتر علی علاسوند رئیس مرکز آموزشی ، درمانی سوانح و سوختگی ولایت رشت صبح امروزدر نشست خبری بارسانه های گروهی استان در آستانه فرارسیدن چهارشنبه آخر سال اظهار داشت:در این مرکز با ۲۵ پزشک متخصص و فوق تخصص و هفت پزشک عمومی در بخش هایی اعم از رشته های سوختگی ، جراحی پلاستیک ، جراحی فک و صورت و بخش درد خدمات ارائه می شود.

وی افزود:حدود ۳۰۰ نفر پرسنل در مرکز آموزشی ، درمانی سوانح و سوختگی ولایت رشت مشغول ارائه خدمات هستند که از این تعداد ۱۵۰ پرسنل درمانی و مابقی پرسنل ادراری هستند.

رئیس مرکز آموزشی ، درمانی سوانح و سوختگی ولایت رشت خاطرنشان کرد:این مرکز تنها سانتر سوختگی در استان است و بصورت تمام مدت آماده باش است از همه جای استان و حتی استان های اردبیل و قزوین نیز بیمار دارای سوختگی به این مرکز مراجعه می کند.

وی در خصوص آمادگی این مرکز در چهارشنبه آخر سال تصریح کرد:مرکز آموزشی ، درمانی ولایت رشت در چهارشنبه آخر سال در آماده باش کامل است و تمام پرسنل درمانی و اورژانس در صورت وقوع حوادث آماده ارائه خدمت به بیماران می باشند.

دکتر علاسوند با بیان اینکه طی سال گذشته حدود ۹۰۰ بیمار بستری در این مرکز حضور داشته اند ، اذعان داشت:معاینات سرپایی نیز در درمانگاه مرکز ولایت رشت انجام گرفته است.

وی در تشریح آمار مراجعین چهارشنبه آخر سال طی سال گذشته به مرکز آموزشی ، درمانی سوانح و سوختگی ولایت رشت خاطرنشان کرد:۲۹ بیمار طی چهارشنبه سوری سال گذشته به این مرکز مراجعه کرده اند که همه مراجعین بصورت سرپایی درمان و تنها یک مورد منجر به بستری شد.

رئیس مرکز آموزشی، درمانی سوانح و سوختگی ولایت رشت یادآور شد:در آسیب های چهارشنبه آخر سال ، آسیب های ناحیه دست و صورت از آسیب های شایع است و انفجار مواد محترقه نیز پیامدهای خوبی به دنبال ندارد و موجب آسیب به چشم ها و … می شود.

وی با اشاره به وقوع حوادث چهارشنبه آخر سال در رده های سنی مختلف عنوان کرد:وقوع حوادث در رده های سنی مختلف در کودکان و نوجوانان ۱۳ الی ۱۴ سال به دلیل هیجانات سنی بیشتر است.

دکتر علاسوند با تاکید بر مقدم بودن پیشگیری بر درمان بیان کرد:اقدامات آموزشی و فرهنگ سازی بمنظور پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار در چهارشنبه آخر سال از طریق اطلاع رسانی توسط صدا و سیما و همچنین حضور در مدارس صورت گرفته است.

وی ضمن تشکر از رسانه ها جهت اطلاع رسانی و نقش مهمی که در راستای پیشگیری از وقوع حوادث ایفا می کنند ، خاطرنشان کرد: رسانه ها در راستای اطلاع رسانی خانواده ها و ترویج اقدامات آموزشی می توانند یاریگر دانشگاه علوم پزشکی گیلان باشند تا در استان شاهد وقوع حوادث ناگوار که ایجاد مشکلات جسمی و روانی بیمار و خانواده را رقم می زند نباشیم.

وی ؛ در توصیه به خانواده ها گفت: خانواده ها در روزهای آخر سال بمنظور حفظ سلامتی فرزندان خود در برابر انفجار مواد محترقه و خطرات ناشی از سوختگی مراقب آنها باشند.

دکتر علاسوند یادآور شد:در صورت ایجاد سوختگی های سطحی ، از مالیدن خمیر دندان و … جهت پیشگیری از عفونت های ثانویه در محل سوختگی خودداری شود ، بیماران دارای سوختگی از پماد سوختگی استفاده کنند و خود را به مراکز درمانی برسانند.

وی تاکید کرد: در وقوع سوختگی های شدید نیز با حفظ آرامش سریع اطلاع رسانی به اورژانس انجام و به مراکز درمانی مراجعه شود.