آماده باش مراکز ارایه خدمات بهداشتی در گیلان/ در برخورد با ناقضان پروتکل‌های بهداشتی، هیچگونه اغماضی برای متخلفین قائل نیستیم
آماده باش مراکز ارایه خدمات بهداشتی در گیلان/ در برخورد با ناقضان پروتکل‌های بهداشتی، هیچگونه اغماضی برای متخلفین قائل نیستیم
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آماده باش تمامی مراکز خدمات جامع سلامت، خانه های بهداشت و مراکز منتخب کرونا در سطح استان گیلان برای خدمات‌رسانی و پذیرش بیماران خبر داد و تاکید کرد: باید از عادی انگاری و عدم رعایت اصول بهداشتی با جدیت پرهیز کرد.

گیرا آنلاین- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وبدا)؛  دکتر آبتین حیدرزاده -معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پنجاه و پنجمین وبینار گزارش صبحگاهی کووید ۱۹ که با محوریت شرایط جدید استان و تغییر رنگ بندی شهرستانها و با هدف حفظ و اتخاذ آمادگی لازم در این خصوص و واکسیناسیون کووید ۱۹ برگزار شد،   هدف نهایی در مقابله با ویروس کرونا را کاهش مرگ و میر و ریشه کنی این بیماری عنوان کرد و  افزود: با توجه به وضعیت کنونی کشور، مردم باید بیش از پیش ، ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و پرترافیک، دستورالعمل‌های بهداشتی را نیز با جدیت رعایت کنند تا شاهد ریشه کنی این بیماری منحوس در استان باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش  تعداد بیماران بستری و سرپایی کرونایی در استان خبر داد و یادآور شد: تمامی مراکز خدمات جامع سلامت، خانه های بهداشت و مراکز منتخب کرونا در سطح استان برای خدمات‌رسانی و  پذیرش بیماران، آماده هستند، اما به طور حتم با افزایش تعداد بیماران، کیفیت خدمات رسانی می تواند تحت تاثیر قرار گیرد.

دکتر حیدرزاده همچنین از اجرای گام پنجم بسیج ملی مبارزه با کووید – ۱۹ خبر داد و افزود: با توجه به روند افزایشی مراجعین ، تعداد مراکز منتخب کووید -۱۹ در استان به دو برابر افزایش یافته است و تلاش جهت سه شیفته شدن آزمایشگاه مرکزی PCR ادامه دارد.

وی، افزایش تجمعات، دورهمی ها و دیدوبازدیدهای خانوادگی را در افزایش روند بیماری در استان موثر دانست و  تصریح کرد: مردم باید با مشاهده کم‌ترین علامت ، به مراکز منتخب بهداشتی برای تست و نمونه‌گیری مراجعه کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه محدودیت‌ها و نظارت بر عملکرد مردم، اصناف و کلیه مکان‌های عمومی در استان شدت می‌گیرد، تاکید کرد: در برخورد با ناقضان پروتکل‌های بهداشتی، هیچگونه اغماضی برای افراد قائل نیستیم.

وی در ادامه این وبینار، بر اهمیت اجرای برنامه ردیابی فعال (tracing) جهت کنترل همه گیری بیماری کووید۱۹ تاکید کرد و افزود: یکی از اهداف مهم ردیابی، کاهش میزان تماس مؤثر در جامعه است،

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه  موضوع کرونا جدی است و نباید به آن نگاه ساده انگارانه داشت بیان کرد: به طور حتم وضعیت امنی که در ماه‌های بهمن و اسفند ایجاد شد، به دلیل همکاری‌های موثر مردم و ایجاد محدودیت‌ها صورت گرفت که امیدواریم با ادامه همکاری‌ها بتوانیم به شرایط عادی بازگردیم.

گفتنی است؛ در این وبینار ، معاونین، مدیران و روسای گروه های مرتبط معاونت بهداشتی دانشگاه نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی حضور داشتند. مدیران شبکه های بهداشت و درمان تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز بصورت مجازی در این وبینار شرکت کردند.