آماده باش دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در پی سطح هشدار نارنجی هواشناسی
آماده باش دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در پی سطح هشدار نارنجی هواشناسی
تمهیدات جمعیت هلال احمر استان گیلان در روز عاشورای حسینی

گیرا آنلاین_مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به تغییر هشدار هواشناسی استان از زرد به نارنجی بر آماده باش تمامی مدیران و فرمانداران برای مقابله با مشکلات احتمالی تاکید کرد.

*به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان؛* در این نشست امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان اظهار داشت: مدیران مربوطه با توجه به پیش بینی شدت بارش ها در ارتفاعات، حتما بر اساس تجربیات سیل های گذشته مسیر رودخانه ها را بازدید و از باز بودن آنها اطمینان حاصل کنند.

وی ادامه داد: چوب های درختان و درختان فرسوده و… را از رودخانه ها خارج کنند و در صورت لایروبی مسیر پل ها راحتما نظارت کنند تا خروجی آب به درستی انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان اظهار کرد: همچنین ماشین آلات سنگین شامل بیل مکانیکی کنار پل های مهم استقرار یابند تا در صورت وجود ایجاد مانع در مسیر آب آن را بازگشایی کنند.

مرادی با تاکید بر اینکه از تردد در پل های آب نما در شب در صورت سیلابی شدن آن ها جلوگیری شود، افزود: به منازل مسکونی اطراف رودخانه ها تاکید شود احتمال جاری شدن سیل و تعییر مسیر آب از رودخانه ها بسیار است بنابراین حتی المقدور دو روز آینده در شهر ها ساکن شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استاندا ی گیلان همچنین به فرمانداران تاکید کرد که جلسه هماهنگی مدیریت بحران سیل در شهرستان‌ها را در اولویت قرار دهند و از میزان آمادگی دستگاه‌ها مطمئن شوند.

در ادامه سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ضمن اشاره به برگزاری این نشست گفت: در پی پیش بینی هواشناسی گیلان مبنی بر سطح نارنجی شرایط جوی در استان، ۱۸۰ نفر از کارکنان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر گیلان با ۸۰ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، ست نجات، خودرو‌های کمک دار و خودرو‌های پشتیبانی، در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

سیاوش غلامی افزود: امدادگران هلال احمر در ۴۴ پایگاه به صورت شبانه روزی در جاده‌ها برای خدمات رسانی به شهروندان گیلانی و گردشگران و دیگر نیرو‌های داوطلب در ۴۰۰ خانه هلال روستایی در حالت آماده باشند تا در صورت نیاز به کمک دیگر نیرو‌ها به مردم خدمات رسانی کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان همچنین با تشریح اقدامات جمعیت هلال احمر در پوشش امدادی مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴۰۱ از آماده‌باش تمامی پایگاه‌ها، مراکز عملیاتی و عوامل اجرایی حوزه امداد و نجات خبر داد و گفت: خودروهای عملیاتی موجود در پایگاه‌ها و مراکز عملیاتی در کنار محورها و جاده‌های اصلی با آمادگی کامل مستقر شده‌اند.

غلامی از آمادگی و کنترل سیستم‌های ارتباط رادیویی خبر داد و خاطرنشان کرد: تیم واکنش سریع استان در محورهای اصلی محل تردد عزاداران به‌صورت آماده باش مستقر هستند.

وی با اشاره به بازدید نجات‌گران از هیأت‌های مذهبی و اماکن عزاداری و ارائه توصیه‌های امدادی و خود مراقبتی اظهار کرد: در پایگاه‌های امداد و نجات سطح استان مراسم عزاداری و نوحه سرایی برپا خواهد شد.

براساس پیش بینی هواشناسی گیلان و صدور هشدار نارنجی؛ آسمان استان برای روزهای دوشنبه و سه شنبه بارانی، بعضی نقاط رگباری و شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها، وزش باد و رعد و برق و بعضی نقاط شدید و در مناطق مستعد احتمال تگرگ وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با تاکید بر اینکه هموطنان و مسافران برای ایمنی بیشتر به هشدار‌های پلیس، راهداری و جمعیت هلال احمر توجه کنند، اضافه کرد: مردم از هرگونه تردد و توقف در مجاورت منابع آبی و مناطق دشتی با احتمال وقوع صاعقه، جاری شدن روان آب و سقوط اجسام و درختان با توجه به وزش باد جدا پرهیز کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، اجتناب از سفر‌های غیرضروری در جاده‌های کوهستانی در شرایط کنونی ضروری و لازم است.